Gå til innhold
Arkivverket

[#29380] Anna Maria (Jensdatter?) Wulf


Gjest Tove Rivelsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove Rivelsrud

Anna Maria var gift med Johannes Jensen og registrert i militærmantallet 1812 under Hundholmen. Jeg har fått oppgitt at hun var fra Lofoten - men har ikke klart å finne hverken henne eller foreldrene uansett hvor jeg har prøvd. Jeg har også fått oppgitt at Johannes og Anna Maria giftet seg i Svolvær 27. mars 1808 - men FamilySearch har en annen dato + Trondheim... Siden jeg er direkte etterkommer i 7. generasjon, ville det vært interessant å se om en kom noe videre med Anna Marias foreldre og forfedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. FS, VRI ble Johannes Jensen gift 28/9 1810 Vor Frues krk. i Trondheim med Anne Maria Wulf. De døpte sønnen Lorentz Fredrik Christian 28/4 1811 i Vor Frue, Johannes Jensen og Anne Marie WulfF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Rivelsrud

Svar til nr 4: Det er dette som er interessant! Lorentz er nemlig min tipp-tipp oldefar. Iflg John Nordheims 'Johannes Jensens etterslekt i Nord-Norge' heter Lorentz Fredrik JOHAN (og ikke Christian!)Det står også at Johannes giftet seg med Anne Marie Wulf i Svolvær. Johannes var skipper og styrmann, så sannsynligheten for at han fant seg kone i Trondhjem er vel ganske stor... Lorentz (fortsatt iflg John Nordheim) ble konfirmert i Skjervøy kirke 09.08.1829. Jeg undres fortsatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Rivelsrud

Jeg glemte å få med at Johannes giftet seg på nytt i 1825 med Elen Cathrine Hansdatter Bull. Dvs at Anna Maria sikkert døde mellom 1818 og 1825. Siste barn født i 1818 - og familien flyttet fra Hundholmen til Karlsøy-Skjervøy etter 1818...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det skulle vel egentlig ikke være noe stort problem å finne ut om John Nordheim har rett eller ikke.Det går an å bestille filmer av kirkebøker, og siden du nå vet hvilken kirke og hvilke tidspunt skulle det være enkelt å se om de ble gift i Vor Frue og om sønnen het Christian eller Johan. Kanskje Statsarkivet i Trondheim kan hjelpe deg med de 2 oppslagene om du ikke selv har mulighet til å sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Rivelsrud

Det var interessant!!! Jeg har sett en del i Stokke bygdebok i en annen sammenheng, men har tydeligvis ikke fått med meg dette. Den Jens Wulf som står nevnt der var jo også sjøfarende - og det kan være en spor å følge. 'Min' Bull-slekt kom derimot fra Trøndelag (opprinnelig Danmark).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.