Gå til innhold
Arkivverket

[#36159] Maren Erichsdtr. Fjærvold, Bø i V. død 1749


Gjest Anna-Lisa Bårdgård
 Del

Recommended Posts

Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Klokker Amund Jonsen Fjærvold (1713-1780) var gift flere ganger. Første kona het ant. Maren Eriksdtr. I Bø bygdebok står det bare navnet og død 1749, 42 år gammel. Amund kom fra Vega, men det står ingenting om hvor Maren kom fra.Jeg har funnet et skifte i en av Svein Edvardsens utmerkede skiftebøker som kanskje kan gi opplysninger om Maren. I Skifter fra Brønnøy 1686-1780 så står det regnet opp arvingene etter Lars Erichsen Sauren 1749. Han døde ugift og søsknene arvet han. Blant søsknene var Maren Erichsdtr. gift med Amund Tiervold i Vesteraalen.Jeg vet ikke hvor Ok det er å skrive utdrag fra bøker men jeg håper Svein Edvardsen tilgir meg.S. Edvardsen: Skifter fra Brønnøy 1686/1780 Sauren: Brønnøy 1749, Lars Erichsen Ugift Hovedperson, Knud Erichsen Bror Moesøen, Kirsten Erichsdtr. Søster Død, Anne Stephensdtr. Barn av Kirsten, Dordi Erichsdtr. Enke Søster, Maren Erichsdtr. gift søster.; Amund Tiervold i VesteraalenEr det noen som har kommentarer eller andre opplysninger om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anna-Lisa Bårdgård

Ettersom jeg ikke fikk noen respons så vil jeg prøve å sette inn spørsmål om denne familien med annen overskrift. Jeg håper at noen på Sør-Helgeland har noen opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.