Gå til innhold
Arkivverket

[#76398] Aner til Godtfred Kjær.


Gjest Taran Solberg Rezk
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Da vil jeg tro at dette er dødsfallet til Godtfred Messel Kjær i 1831, 77 år gammel, f.ca. 1754 han også - LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant dette:Kiær Gottfried Metze ,født l l. Nov 1755.Foreldre: Christian Larsen Kiær i Jan: l. Cl. nederst 1766 maad. H. 1767-68 g. H. udgaaet til Tiener hos Amtmand Thufte.Elevprotokollen for Bergen Katedralskole 1749-1867 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Taran Solberg Rezk

Hri Joda det er 'min' men det jeg ikke skjoenner helt er CI. nederst 1766 maad.H 1767-68 g.H. Tiener betyr vel tjener, gaar jeg ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Taran Solberg Rezk

Hei Nå hører jeg plutselig ikke noe mere? Hvor er du Ann-Mary Engum? Mvh, Taran Solberg Rezk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Taran!Jeg vet heller ikke hva CI. nederst 1766 maad.H 1767-68 g.H betyr. Får håpe noen andre i debattforumet kan fortelle hva det betyr.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Dette har du kanskje alt funnet?Christian Larssen Kiær og Sebine Koren Petersd. giftet seg Sep 18 1754 i Nykirken(NK)[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=vigd1663_1&gardpostnr=14444&merk=14444#ovre>LenkeKirkeboken,høyre side: LenkeSebina Korn,født 1725 Far Peter Hemmechen Mor Inger Andersdtr : LenkeBarn av Christian Larsen Kjær og Sebine :Peter Emmechen ,1759. Far raadstuetiener Christian Larsen Kier Mor Sabina Korn LenkeJaen Frøechen,1761. Far raadstuetiener Christian Larsen Kier Mor Sabine Petersdtr Emmeke LenkeThomelius Christianus ,1763. Far raadstuetiener Christian Kiær Mor Sabine Korn LenkeChristian Larssen Kiær var fadder til Iver Dahl's datter Clare Cathrine i 1762: LenkeChristian Kjær var fadder til styrmand Augustinus Bloch's sønn Jacob i 1766: LenkeChristian Kjær var fadder til Samson Jacobsen Refeld's datter Rebecca i 1767: Lenke Asbiørn Far raadstuetiener Christian Larsen Kier Mor Malene Asbiørnsdtr Ruusland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kvitle Kristiansen

(29) Oppføringen gjelder karakterene på katedralskolen. I 1766 fikk han 'maad' = maadelig, den nest laveste karakter, året etter fikk han 'g', = godt, en middels god karakter. Så ble han skrevet ut av skolen for å bli tjener hos amtmann Thufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.