Gå til innhold
Arkivverket

Sæmund Erlendson i "Ørstingar I "


Jon Christian Ringdal
 Del

Recommended Posts

Er det noen som vet hva slags kilder Bjørn Jonson Dale har lagt til grunn for beskrivelsen av Sæmund Erlendson som står oppført under pegarden, Vatne i Ørsta i verket "Ørstingar I" http://www.nb.no/utl...#&struct=DIV494 og evt kan henvise meg til denne/disse?

Er noen som vet noe mer om opphavet etc til Sæmund?

 

mvh

 

Jon Christian Ringdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Dale sjølv ville vere den næraste til å svare på dette, men han har vel knapt nok vore innom på det nye forumet.

 

I "Ørsta" (Ivar Myklebust, 1933) er det referert eit dokument frå 1594 (orig. i RA), utferda på Nørve, Borgund. Det er (evt. attgjev) eit skøyte på jordegods til Eilif frå syskena, som dei hadde arva etter faren Samund/Sæmund. Syskena er nemnde med namn og bustad.

 

Myklebust ref. også eit dokument frå 1601 (orig i RA) om at Eiliv hadde stemnt nokon for bruksretten til gardparten på Vatne, og fått medhald på tinget.

Eilif eigde sjølv noko, og hadde fått lovnad på resten frå ein barnlaus farbrorson, Peder Olavson. Eilif og Peder sine fedre hadde eigt og fylgt denne eigedomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ivar! Dette var akkurat det jeg har lett etter, du har vel ikke tilfeldigvis den boken? Hadde vært interessant å sett om det var mulig å finne de overnevnte dokumentene på riksarkivets digitalarkiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har boka, men det står ikkje så mykje meir (dvs. namna står, men dei har du). Det står "Orig. perg. frå Pe-garden på Vatne, no i RA" på begge. Det første er skrive på Nørve, Borgund. Det andre er frå eit ting i Halkjelsvik, Volda. Kjeldeskrift nr. 27 og 29 i boka.

Det kan hende dokumenta finst i ei geografisk ordna samling av einskild-dokument (kanskje kalla "lokalia"). Neppe å finne på Digitalarkivet. Du kan sikkert spørje i forumet for Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk nok en gang Ivar. Jeg skal spørre i forumet for riksarkivet når jeg får tid og kommer det da frem noe mer så skal jeg legge det ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.