Gå til innhold
Arkivverket

Emigrasjonsprotokoller


Kjell Halvorsen
 Del

Recommended Posts

De fleste rubrikker/kolonner i emigrasjonsprotokollene er selvforklarende, men tallet som oppgis for 'Merknader' gir ingen umiddelbar mening. Spesifikt er jeg interessert betydningen av dette i tilfellet Thos(tinius) Hotvedt http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000523479

 

Finnes det en oversikt som viser hva de forskjellige rubrikker/kolonner skulle inneholde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blar med "Forrige" og "Neste" rett under navnefeltet, ser det ut til at det bare er et slags løpenummer, selv om det hopper to siffer for hver person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blar med "Forrige" og "Neste" rett under navnefeltet, ser det ut til at det bare er et slags løpenummer, selv om det hopper to siffer for hver person.

Takk for kjapp respons fra Frank.

 

Dette var svar på hva jeg spesifikt var interessert i og som jeg for så vidt allerede hadde oppdaget sjøl.

 

Finnes det et svar på mitt mer generelle spørsmål også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dataene du refererer til er registrert av Det norske Utvandrersenteret og vi er ikke helt sikre på hva de har brukt de tallene i merknadsfeltet til. Det er godt mulig det er noe interne koblingstall. Disse dataene skal uansett fases ut når den andre basen over emigranter i Oslo blir supplert med manglende emigranter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.