Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp til tyding av dødsfallprotokoll 1839-1850 Aker


Kathe Røed
 Del

Recommended Posts

sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/27357/32/

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk20090519320770.jpg

 

Det dreier seg om Ole Pedersen og Berger Pedersen, døde hhv 20. og 23. november 1839

Det kan virke som om disse har noe med hverandre å gjøre - ellers ser jeg navn som Ole Eriksen og

enken Ingeborg Gulbrandsdatter.

På forhånd takk

- og med vennlig hilsen

Kathe T. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novbr. 20. | Novbr. 22 | Fattiglem Ole Pedersen | Enerhougens Fattigstue. – | Skrivtlig Anml: fra Gulbrandsen. – | ... … … | 79 Aar | – | Begravelsen besørget af Fattigvesenet.

 

Novbr. 23. | Novbr. 29. | Huusmand Berger Pedersen Himmerigspladsen for Herlands Annex i Heggen og Frølands Sskrie [sorenskriverie] | Enerhougen Arbeidet i Agers Sogn. – | Stedsøn Ole Erichsen, der fremviste Seddel, hvorefter Anmel: er skeet for Heggen og Frølands Sskrie | Enken Ingeborg Gulbrandsdr i Edsberg – Stedsøn Ole Erichsen paa Briskebye i Ager – myndig | … … … | 46 Aar | – |  Intet efterladt sig hersteds. – 

 

Etter kva eg kan skjøne, er det ikkje anna dei har til felles enn farsnamn og opphaldsstad då dei døydde, med tre dagars mellomrom, så eg ville ikkje satt for mykje pengar på at dei var i slekt, sjølv om dei i utgangspunktet sjølvsagt kan vera det for alt det eg veit. Sjekk dei ut i kyrkjebøker og folketeljingar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var til stor hjelp Atle - tusen takk!

Da ser det ut til at Berger arbeidet i Aker og at han og kona bodde i Eidsberg på Himmerigsplassen - stesønnen Ole Erichsen bor i Aker. Ole Pedersen er nok litt usikker, ja.

Takk igjen!

Mvh Kathe T. Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.