Gå til innhold
Arkivverket

Ole Taraldsen Fornebu-eie og familien hans etter 1807


Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Ser at du har startet en debatt om Gonor Olsdatter Tandberg, Geir.  Hun er svigermoren til mitt "problem", Ole Taraldsen (og hans forsvunne familie).

Godt at ikke alle anene våre er like vriene å finne!!!!

 

Når det gjelder andre kilder enn kirkebøkene, så har jeg søkt etter alle på Family Search, googlet navnene i "hytt og pine" og sist, men ikke minst, prøvd å

finne skifter, men hittil uten hell.  Han vi kjenner, Ole Olsen, lever i 1865 og flere av søsknene var yngre, men jeg har ikke funnet dem i 1865-tellingen.

Det meste nærliggende å anta, er at de flyttet til Oslo, men det vil nok bli en lang dags ferd mot natt for å finne evt. dødsfall i kirkebøkene.....

 

Astrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så god til å lese i kirkebøker, men det er kanskje noen der ute som har god greie på Oslo, som kan klare å spore dem opp? Jeg skulle som sagt også gjerne funnet ut av dette.

 

Ja, jeg startet like godt en egen debatt om Gonor. Der er det helt stopp for meg. Takk for fine innspill:-)

 

Mvh

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg så tilfeldigvis Ole Taraldsen oppført som dragon i 1800 og 1804.

Da bosatt på Berger i Asker. Har dessverre ikke linkene til dette, men fant han i de nye militære rullene som var lagt inn i digitalarkivet. 

Jeg er på jakt etter en Ole Olsen bosatt på Berger i Asker 1818 og tenkte han kunne være sønn av Ole Taraldsen.

Men ettersom Ole Taraldesens sønn Ole ble gift 1816 og alderen heller ikke stemmer er det nok ikke han.

Har forsøkt å se litt etter disse familiemedlemmene i Asker, men ikke funnet noen som har giftet seg eller som døde i Asker.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.