Gå til innhold
Arkivverket

Slekt i Gloppen / Breim (Nordfjord) - Sogn og Fjordane


Aase R Sæther - Gloppen

Recommended Posts

Eg reknar med at dei fleste som les dette, har ei viss tilknyting til området, og derfor spør eg: Er det nokon som har tid/lyst/kapasitet til å delta på ein transkriberings-dugnad som gjeld Nordfjord? Send meg i så fall gjerne ei melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ingen som har ei lita Gloppe-nøtt eg kan knekkje på ein sommarkveld?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sei det. I skiftet etter broren Nils på Kongsberg i 1740 http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=130&filnamn=sk06041705&gardpostnr=174&personpostnr=1274&merk=1274#ovreer det sagt at han bur hos broren Ola på Fossheim. Han er då 39 år gammal.

 

Bygdeboka skriv at han er nemnd i 1745 - men den innføringa har ikkje eg funne (endå). Får leite litt :-)

 

Han er ikkje registrert død i Gloppen, men vi har ein slurvete periode på 1750-talet.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Denne Tora Jonsdtr som døyr på Fossheim i 1743 er Tora Bjørkelo, svigermor til brukaren Ola. Skiftet på Kongsberg namngjev mora til denne syskenflokken, så det er nok Marte Antonsdtr som er den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer. Denne Tora Jonsdtr som døyr på Fossheim i 1743 er Tora Bjørkelo, svigermor til brukaren Ola. Skiftet på Kongsberg namngjev mora til denne syskenflokken, så det er nok Marte Antonsdtr som er den rette.

 

Ja, jeg ser det står i skiftet. Da er vel det den Marte Antonsdtr. som er nemnt på nr. 5, Pallebruket. Har du sett om det er noe giftermål mellom Jon Rasmussen og Marte Antonsdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre, dei har born langt bak på 1680-talet, så dei er nok gifte før kyrkjeboka tek til. Eg har Anton Olson og evt. Helga Mattisdtr på Pallebruket som foreldrekandidatar til Marte, men har ikkje det endelege beviset. Eg har også tenkt at Helga kanskje er ei andrekone, sidan Marte ikkje har namnet på sine døtre.

 

Vi har dessutan eit kronologisk problem her - Marte Antonsdtr er oppgjeven å vere 75 år ved død i 1731. Det vil gje eit fødselsår på ca 1654, og det kan passe bra med den perioden ho får born i.

 

Helga Mattisdtr er omlag 23 år i 1654 - men mannen Anton er berre 3 år...rekna både frå alder ved død og alder ved manntalet i 1701.

 

Eg har ikkje noka god løysing på dette. Der er forresten ingen Anton på Fossheim i 1666.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at her lett kan være flere uklarheter, med mulig sammenblanding med bl.a. Jon og Maritte på bnr. 1, og her er mulige interessante linker til Sårheim som ikke er ukjent i Beyer-sammenheng.  Her er også flere interessante navn blant tidlige brukere som kan være en studie verdt. Men Jon Rasmussen står nok fast med kone som nevnt i skiftet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg trur nok det kan vere meir å finne når / OM vi får sett gjennom dei eldste kjeldene. Eit lite ord kan løyse mange problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Aase!

 

Kjenner du til denne huslyden som i 1865 budde på Skindlo i Breim): http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038273004304

 

Frå Amerika har eg fått opplyst at Jørgen og Anna «Spinlo» i Breim hadde dotteri Helen Elsa, fødd i Breim 29.9.1860.  Ho skal ha utvandrea 16 år gamal til Amerika og døydde i Dalton, MN 25.7.1953, 92 år gamal.  Ho var gift med Peter Gilbertson frå Valdres (1845-1919).

 

Kan henda er det denne Elsa som er fødd 21.9.1859: https://media.digitalarkivet.no/view/8390/85

 

Det er vel ho som utvandra over Bergen her i 1886, altso ikkje 16 år gamal, men 27 år gamal...: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=20705&merk=20705#ovre

 

Spørsmål til deg:

 

** Kan du forklara meg kvar Helen-namnet kjem ifrå?

 

** Fullt namn til far hennar og føde-/oppvekststaden hans?

 

** Fullt namn til mor hennar og føde-/oppvekststaden hennar?

 

** Har du fleire opplysningar om lagnaden til Elsa i Amerika?

 

Mannen Peter Gilbertson hadde før vore gift med ei jente frå Urnes i Hafslo, men både kona og dei fem borni hennar forsvinn sporlaust!!

 

Eg takkar so mykje for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=59387146

 

Hei Aase!

 

Kjenner du til denne huslyden som i 1865 budde på Skindlo i Breim): http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038273004304

 

Frå Amerika har eg fått opplyst at Jørgen og Anna «Spinlo» i Breim hadde dotteri Helen Elsa, fødd i Breim 29.9.1860.  Ho skal ha utvandrea 16 år gamal til Amerika og døydde i Dalton, MN 25.7.1953, 92 år gamal.  Ho var gift med Peter Gilbertson frå Valdres (1845-1919).

 

Kan henda er det denne Elsa som er fødd 21.9.1859: https://media.digitalarkivet.no/view/8390/85

 

Det er vel ho som utvandra over Bergen her i 1886, altso ikkje 16 år gamal, men 27 år gamal...: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=20705&merk=20705#ovre

 

Spørsmål til deg:

 

** Kan du forklara meg kvar Helen-namnet kjem ifrå?

 

** Fullt namn til far hennar og føde-/oppvekststaden hans?

 

** Fullt namn til mor hennar og føde-/oppvekststaden hennar?

 

** Har du fleire opplysningar om lagnaden til Elsa i Amerika?

 

Mannen Peter Gilbertson hadde før vore gift med ei jente frå Urnes i Hafslo, men både kona og dei fem borni hennar forsvinn sporlaust!!

 

Eg takkar so mykje for hjelpi!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til deg:

 

** Kan du forklara meg kvar Helen-namnet kjem ifrå?

 

** Fullt namn til far hennar og føde-/oppvekststaden hans?

 

** Fullt namn til mor hennar og føde-/oppvekststaden hennar?

 

** Har du fleire opplysningar om lagnaden til Elsa i Amerika?

 

 

Else Jørgensdtr Skinlo emigrerte til USA i 1886, så det er nok henne du har funne både som døypt og emigrert. Ho var då 17 år, ikkje 27 som det står i avskrifta. 

 

Far hennar var Jørgen Byrgeson Skinlo, fødd og død på Skinlo (1821-1877) og mor Anne Helene Sofie Pederdtr Solheim frå Hyen.

 

Kvifor Else har hekta på Helen-namnet er ikkje godt å seie, men kanskje kan Else/a-namnet ha ført til ubehagelege opplevingar? "Nothing Else", for eksempel? Mora hadde som du ser Helene som midterste namn, så heilt ut av lufta har ho ikkje teke det.

 

Eg har dessverre ingen opplysningar om henne etter ho emigrerte.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Mathias og Aase for avklarande opplysningar om Else «Helen» Jørgensdotter frå Skinlo.

 

Eg ser ho gifte seg i Marshall, MN 23.9.1893, og då skreiv ho seg for Ellen Jorgenson.  Elles går det fram av kjeldene våre at eldste sonen Albert skal vera fødd 18.8.1886.  Om denne datoen er rett, so var Else gravid då ho utvandra...

 

Eg har kontakt med etterkomarar etter Else, om du skulle ha interesse av å følgja opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor til Else Jørgensdtr. heitte vel Anne Helene Sophie Berntsdtr.,  ikkje Anne Helene Sophie Pedersdtr. ?- 

Endret av Harald L. Bakke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muleg eg har blanda litt her - eg skal sjå på det.

 

Redigert: Takk for rettinga, Harald - eg har i farten landa på feil Anne Sofie- Det vil også seie at mellomnamnet Helene skal strykast.

 

Så namnet skal vere Anne Sofie Berntsdtr Solheim - men framleis frå Hyen.

 

Det kan nemnast at det på kort tid vert døypt minst 3 Anne Sofie på garden Solheim i Hyen, så det er lett å gå seg vill.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muleg eg har blanda litt her - eg skal sjå på det.

 

Redigert: Takk for rettinga, Harald - eg har i farten landa på feil Anne Sofie- Det vil også seie at mellomnamnet Helene skal strykast.

 

Så namnet skal vere Anne Sofie Pederdtr Solheim - men framleis frå Hyen.

 

Det kan nemnast at det på kort tid vert døypt minst 3 Anne Sofie på garden Solheim i Hyen, så det er lett å gå seg vill.

 

Ja ein kan sovisst gå i surr i alle desse som er samnemnde både her og der,

men eg vil framleis rette deg:

Det rette namnet skal være Anne Sofie Berntsdtr.  (ikkje Pedersdtr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ha vedda mangfoldige kroner på at det var det eg skreiv - og så har DA-spøkelset forandra det etterpå :-D

 

Men no har eg redigert det på nytt, og vi får tru spøkelset let vere å blande seg inn fleire gonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So er det duka for eit nytt spørsmål om Gloppen!

 

26.12.1847 stod John Johnson Møklebust brudgom i Krosskyrkja i Bergen.  Han var 26 år gamal og son av plassmann Nils Johnson Møklebust: https://media.digitalarkivet.no/view/8344/138

 

Denne John skreiv seg sidan for John Nilsson SANDAL, og då er det at eg kjem i stuss:

 

** Kvar plass/gard i Gloppen kan me seia at John hadde opphavet sitt ifrå - plass under Møklebust eller under Sandal?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren er skriven Skoleholder Niels Jonsen Møklebust ved vigsla i 1819, ved Jon sin dåp i 1820, sameleis ved Marte i 1822, men ved Torgeir i 1828 er det skrive Nils Jonsen Sandal.

 

Nils blir enkjemann, og det er "Nils Jonsen Sandal" som gifter seg att i 1840.

 

Truleg har då Jon vore fødd på Myklebust og flytta til Sandal før 1828, men eg kan ikkje vere heilt sikker - Nils er Skoleholder, og dei var tidleg ute med å bruke gardsnamnet sitt som etternamn, slik at det er ein viss sjanse for at Nils har kalla seg Myklebust sjølv om han budde på Sandal.

 

Men eg vil satse ganske mykje på at fasiten er "fødd på garden Myklebust, oppvaksen på garden Sandal." Eller "i Sandalen", som vi seier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Aase for interessant svar!

 

Då tolkar eg det slik at Nils Johnson etter kvart vart gardbrukar på Sandal, og då er det i mine skrifter logisk å seia at sonen John var «frå Sandal i Gloppen»...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil tru han var plassemann, ikkje gardbrukar. Skoleholdarane var oftast det, men det endrar ikkje på konklusjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Aase!

 

Jau, sjølvsagt seg eg det står ved vigsli i 1847 at Nils Johnson var plassmann.  Men då er eg svært interessert i å få greie på KVA FOR EIN PLASS under Sandal skulemeistaren busette seg på?  Veit du det?

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.