Gå til innhold
Arkivverket

[#3061] Etterkommere etter Nils og Matilde Kristensen,Oslo


Gjest Thor Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Nilsen

Kan noen hjelpe meg med etterkommere etter Nils og Matilde Kristensen,de fikk tre barn: Sverre f/1891 Margit f/1892 og Astrid f/1897. Noen av deres etterkommere skal bo i Oslo/oheng? Etterlyses p.g.a. slektstevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Thee Danielsen

Thor Nilsen får ha meg unnskyldt, men jeg reagerer litt på at Digitalarkivets forum skal være en etterlysningsinstans for nålevende slektninger. Det er vel ikke meningen at velvillige sjeler skal offentliggjøre navn og eventuelt fødselsdatoer — for ikke å si adr. og tlf.nr. — til folk som kanskje ikke engang er interessert i å delta i T.N.s slektsstevne? Enkelte aviser og ukeblad har egnede spalter for denne type etterlysninger.For at dette ikke skal virke snerpete, foreslår jeg at T.N. oppgir en e-mail-adr. dersom noen skulle kjenne til etterkommere etter de anførte personer.For øvrig kaster jeg ballen over til DAs redaktør for presisering av retningslinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etterlysning!

Ja, E.D. du er unnskyldt! Men vis der er noen som har noen opplysninger kan de sendes på: thor.nilsen@bama.no Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R.Sæther

Eg er enig med Danielsen; slike etterlysningar etter nolevande personar skal ein vere litt forsiktige med. Det finst andre måtar å finne folk på, gjerne meir tungvinne, men betre for personvernet. Skal dette og liknande fora brukast, må opplysningane i alle fall vere korte og konsise, ikkje innehalde følsomme data (skal eg få vite om min far(far)s uekte barn, vil eg gjerne at det skjer ein annan stad enn i ei offentleg diskusjonsgruppe, såpass snerpete er eg enno), og oppfordre til svar pr. epost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.