Gå til innhold
Arkivverket

[#74698] Tydehjelp, Trondheim Domkirke 1763


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Kan noen hjelpe meg med tyding av Min.bok 1729-1769. Det gjelder Trolovede 23.11.1763. Sidetallet mangler dessverre. Jeg kan lese Ole Strøm og Dorthea Larsdatter Lÿkke. Det kan se ut som om de som underskriver er Lars Larsen og Ole Larsen, men ellers er det ikke mye jeg får med meg. Dersom noen har tid og mulighet ville jeg bli veldig takknemlig. Mvh Kathe T.Røed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Nyberg

Jeg tror noe av det må være som følger:...Ole Strøm trolovelse med Dorothe Larsdatter Lykke anvist ..... skriverens... at effter den avdøde h... var intet at finde og skiffte for ald videre Ægteskabs arvlighed?? (Ærlighed??) caverer som forlofftnings Mænd Ole(??) Larsen, Ole Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

''d 23 Nov. begierede Enkemand Ole Strøm trolovelse med Pigen Dorothe Lars Datter Lykke anvist[?] Raadstu Skriverens bevis at Efter den afdøde Huustrue var intet at finde og Skifte, for ald videre ægteskabs lovlighed caverer som forlofnings Mænd Joen[?] Larsen, Ole Larsen''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.