Gå til innhold
Arkivverket

Veldig tregt i lengere tid.


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Nå går det veldig tregt her. Det har vart en stund nå, men blir bare verre etter som dagene går.

Nå er påsken rett rundt hjørnet, og jeg håper ikke DA bryter sammen akkurat da. Det har jo skjedd en del ganger gjennom tiden at når høytider kommer så stopper det opp.

 

Denne gangen er det ikke bare meg som har problemer. Så det er neppe min maskin/linje det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som lastbalanseringen ikke fungerer helt optimalt. Det jobbes med saken og jeg håper alt vil fungere som normalt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utgjort at slike problemer oppstår mens de fleste av oss i Digitalarkivet har påskeferie, og det kan være vanskelig å få gjort noe med det. Vi beklager så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No virkar det som om ting går betre enn på fleire dagar, men så er det då også midt på natta.

 

Elles meiner eg det same som nokon var inne på i den andre tråden, nemleg at også "Forum Admin" burde gje opp namnet sitt. Det er krav at alle vanlege forumbrukarar skal gje opp fullt namn. Då ville det ha vore kjekt om også de som står bak forumet gjorde det same (sjølv om det er de som bestemmer og lagar reglane). Me brukarane er som nemnt blitt vane med å ha namn å forhalde oss til. Dei tilsette i Arkivverket pleier å skrive f.eks. "Namn Namnesen (DA)", "Namn Namnesen (SAB)", osv. Dette er etter mi meining ei god løysing. Ei anna fornuftig løysing er å bruke signaturfeltet, slik det er gjort ovanfor.

 

Så ynskjer eg god påske til alle dykk i Arkivverket/Digitalarkivet som har sveitta og rivd dykk i håret for å få ting til å fungere og gjere oss brukarane til lags. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No virkar det som om ting går betre enn på fleire dagar, men så er det då også midt på natta.

 

Elles meiner eg det same som nokon var inne på i den andre tråden, nemleg at også "Forum Admin" burde gje opp namnet sitt. [...]

Alternativet er vel og ikke skrive innlegg som "Forum Administrator". En administrator er vel egentlig en som jobber bak i kulissene. Dersom personen(e) bak "Forum Administrator" ønsker og delta i temaer på forumet, så bør vel vedkommende logge ut Forum Administrator og logge inn under navngitt brukerkonto (i følge regelverket) og deretter skrive innlegget.

 

Men dette blir vel litt på sidelinjen av temaet. Jeg har også vært plaget med litt treghet de siste dagene. En "refresh" i webleseren har som oftest løst problemet. Uansett, så ser det ut til og gå mye bedre nå! :)

 

Vil for øvrig også ønske alle en god påske; og særlig til de i Arkivverket/Digitalarkivet som jobber for at oss brukere ikke skal ha grunn til og klage over treghet i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er endret her, og jeg håper på et svar på det.

 

Hvorfor er Admins første svar forsvunnet/fjernet? I det kom dere et teknisk svar om:

2 servere til ..(som jeg ikke helt forsto, men tror ikke de var helt i orden), men at de andre serverne som gjaldt DA var i orden og at det derfor ikke skal være noen feil der.

Jeg mener også ganske bestemt at Admin som svarte hadde 3 stjerner, men jeg kan ikke sverge på det.

 

Svaret mitt på Admins 1.svar ser nå ut som et svar på Admins 2.svar, og det stiller meg i et lite heldig lys som jeg ikke liker.

 

I første svaret fra Admin kan det se ut som om dere ikke hadde noen tro på meg da jeg varslet om at noe var galt. Jeg antar at dere tok det for syting.

 

Men da jeg la inn lenke fra samme tema i Brukerforum hvor det kom tydelig fram at andre også hadde samme problem, tok dere meg på alvor. Da først ser det ut som dere foretok en undersøkelse,og dere forventet at problemet snart skulle bli løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.