Gå til innhold
Arkivverket

Avatar


Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Vi kunne ikke fastslå hvilken avatar du prøvde å oppdatere med, fikk jeg tilsvar da jeg prøvde å legge inn et kattebilde fra deres egne bilder! Har trykket på lagre også etter at jeg valgte dette bildet, så nå lurer jeg på hva jeg har gjort feil?

Takknemlig for svar :-)

Mvh

Anne M. Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to steder å legge inn bilde: Profil og Avatar.

Avatar havner som bilde til hvert innlegg

Profil havner kun på profilsiden din og du vil se bildet øverst til høyre når du er pålogget, ved siden av navnet ditt.

 

Du kan ta bort avataren og bare beholde bildet på profilsiden din. Gå inn i Kontrollpanel - du finner menyen ved å klikke på pilen ved siden av navnet ditt oppe til høyre - og gå til Profil-fanen. I menyen til venstre kan du gå inn i Avatar og ta bort bildet.

 

Når du er der inne er det veldig fint om du endrer visningsnavnet ditt samtidig slik at du får med både fornavn og etternavn slik reglene er for å delta i debattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to steder å legge inn bilde: Profil og Avatar.

Avatar havner som bilde til hvert innlegg

Profil havner kun på profilsiden din og du vil se bildet øverst til høyre når du er pålogget, ved siden av navnet ditt.

 

Du kan ta bort avataren og bare beholde bildet på profilsiden din. Gå inn i Kontrollpanel - du finner menyen ved å klikke på pilen ved siden av navnet ditt oppe til høyre - og gå til Profil-fanen. I menyen til venstre kan du gå inn i Avatar og ta bort bildet.

 

Når du er der inne er det veldig fint om du endrer visningsnavnet ditt samtidig slik at du får med både fornavn og etternavn slik reglene er for å delta i debattene.

 

 

Jepp! får prøve på det da :-) Men da jeg registrerte meg på nytt var d spørsmål om brukernavent, så da trodde jeg det holt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi beklager at registreringsskjemaet er misvisende siden det ber om "visningsnavn". Vi prøver å få det rettet til en boks for fornavn og en for etternavn, men det tar tid å bli kjent med denne programvaren. Uansett, flott at du har fikset visningsnavnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei Anette.

Jeg skulle legge inn et bilde i Avatat.

Først slettet bilde i Profil for deretter å legge det inn i Avatar.

Men jeg får bare avvisninger - for stort, for mange piksler og tar ikke filtypen.

Enda det er samme bilde som jeg har brukt før.

Hva gjør jeg galt?

 

Per

 

Du har to steder å legge inn bilde: Profil og Avatar.

Avatar havner som bilde til hvert innlegg

Profil havner kun på profilsiden din og du vil se bildet øverst til høyre når du er pålogget, ved siden av navnet ditt.

 

Du kan ta bort avataren og bare beholde bildet på profilsiden din. Gå inn i Kontrollpanel - du finner menyen ved å klikke på pilen ved siden av navnet ditt oppe til høyre - og gå til Profil-fanen. I menyen til venstre kan du gå inn i Avatar og ta bort bildet.

 

Når du er der inne er det veldig fint om du endrer visningsnavnet ditt samtidig slik at du får med både fornavn og etternavn slik reglene er for å delta i debattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike krav til bildestørrelsen for profilbilde og avatarbilde. Et profilbilde kan være 150*150 piksler, mens avatarbildet må ikke være større enn 90*90 piksler og filstørrelsen kan ikke være større enn 50kb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.