Jump to content
Arkivverket

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Trude Nilsen

    Emilie Karoline Olsdatter sine foreldre

    Dåpen fra klokkerboken her. Nr. 45 SAO, Glemmen prestekontor Kirkebøker, G/Ga/L0003: Klokkerbok nr. 3, 1852-1866, s. 76-77 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061017030292
  3. Hjarteleg takk til Frank Marton for siste innlegget! Nettopp denne dødsmeldingi var det eg fann som synte til Lane Co., OR som dødsstad. For ein del år sidan talte eg med ei søsterdotter av Helene og sjølv ho visste ikkje at mosteri var avlidi i Oregon! Merkeleg kor «anonym» denne huslyden synest ha vore, men eg lever i voni og takkar på ny for freistnadane på å finna ut noko meir om livi dera...
  4. Grethe Flood

    Magnus Sandberg, f. 28. Desember 1757 i Sockholm

    http://hiski.genealogia.fi/hiski/fr2fp7 Tervola - alla Döpta Född Döpt By Gård Far Mor Barn 22.11.1800 23.11.1800 Sold. Magnus Sandberg Elsa Carl Magnus 28.12.1802 30.12.1802 Lapinjemi Sold. Magnus Sandberg Elsa Johannes 16.9.1804 23.9.1804 Lapinjemi Sold. Magnus Sandberg Elsa Saara Maria Begravda Ålder Död Begravd By Gård Person Dödsorsak år m. v. d. 9.8.1803 14.8.1803 Lapinniemi s. Carl Magnus slag 2 8 2 anhörig: Sold. Magnus Sandberg 25.4.1805 28.4.1805 Lapinjemi d:r Saara trånsj. 7 3 anhörig: Sold. Magnus Sandberg
  5. Trude Nilsen

    Emilie Karoline Olsdatter sine foreldre

    Legger inn en klikkbar lenke for deg. Nr. 102 her: SAO, Glemmen prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0007: Ministerialbok nr. 7, 1853-1862, s. 59 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20060330020062
  6. Grethe Flood

    Magnus Sandberg, f. 28. Desember 1757 i Sockholm

    https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:QLV9-ZNF5 https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSG1-39J3-Z?personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQLV9-ZNF5 Name: Magnus SundbergEvent Type: CensusEvent Date: 1799 - 1805Event Place: Kemi, Lappi, SuomiEvent Place (Original): Soldater, Kemi, Lappi, FinlandBirth Date: 1757Page Number: 170Record Number: 4 Flyttet de til Torvola i 1800???
  7. Trude Nilsen

    Ommund Lauritz Aanensen i tysvær

    Jeg tror dette er moren til Ommund i folketellingen 1891. Det viser at man må ha et åpent sinn angående variasjoner over navn. Her som Mollin... https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052950001094
  8. Tommy Jensen Nese

    Ommund Lauritz Aanensen i tysvær

    takk for det trude nilsen
  9. Klarer noen å tyde det som står i rubrikken for foreldre i dette klippet? Det er hentet fra https://media.digitalarkivet.no/view/376/62
  10. Trude Nilsen

    Ommund Lauritz Aanensen i tysvær

    Værsågod. 😊
  11. Bjarne Rosenstrøm

    Allehelgengodset

    ? https://www.nb.no/search?q=allehelgensgodset&mediatype=aviser
  12. Trude Nilsen

    Ommund Lauritz Aanensen i tysvær

    ??? Dødsfallet til en enke Marta Malene Nilsdatter f. 1832. Hun døde 19. juli 1894. Nr. 6 her: SAST, Tysvær sokneprestkontor, H/Ha/Hab/L0004: Klokkerbok nr. B 4, 1883-1896, s. 173 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050922021074 Nr. 6 her: SAST, Tysvær sokneprestkontor, H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1878-1896, s. 202 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070220610685
  13. Vibeke Lund Åhling

    Magnus Sandberg, f. 28. Desember 1757 i Sockholm

    Står det ikke Torneå i teksten? (Jeg klarer ikke kråkesparken her, men den er nok svensk.... er helt enig om Soldaten Magnus Ersson? Sandberg.) Erik Brunnius var kyrkoherde der i 1700-årene.
  14. Hei, Kan noen hjelpe meg med å tyde hvor foreldrene til Mina kommer fra? Nr. 34 Ane Marie Johannesdatter? og Peder Nilsen? Råde: https://www.digitalarkivet.no/kb20060320040502 Mvh. Lena Skovly
  15. Trude Nilsen

    Ommund Lauritz Aanensen i tysvær

    ??? Dødsfallet til en Aanund Ommundsen f. 1825. Han døde av lungebetennelse 15. mai 1888. Nr. 6 her: SAST, Tysvær sokneprestkontor, H/Ha/Haa/L0006: Ministerialbok nr. A 6, 1878-1896, s. 193 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070220610676 Nr. 6 her: SAST, Tysvær sokneprestkontor, H/Ha/Hab/L0004: Klokkerbok nr. B 4, 1883-1896, s. 162 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050922021063
  16. . Det kan da se ut til at ekteparet Lars Larsson Fräki / Eva Hendrichsdotter Matti (som angivelig flyttet til Skjervøy i 1788) hadde følgende barn, hvorav noen parvis kan være étt og samme (pga. ev. feilaktig angitt alder/f.år) : Maria Larsdatter, f/d 1783 i Kukkola Cathrine Larsdatter, f.1785 i Kukkola (nevnt i 1811) Eva Larsdatter, f.1787 i Kukkola (ikke nevnt i 1811) Eva Andrea Schjeldrup Larsdatter, døpt 31/71791 (nevnt i 1811) Anna Larsdatter, f. ca. 1794 (FT 1801) (ikke nevnt i 1811) Anne Grethe Larsdatter, f. ca. 1797 (1794 ?) (nevnt i 1811) Johannes Larssen, f. ca. 1797 (FT 1801) (ikke nevnt i 1811) Erik Larssen, f. ca. 1798 (FT 1801) (ikke nevnt i 1811) Johannes Larssen, f. ca. 1800 (1797 ?) (nevnt i 1811) Lisa Kirstine Larsdatter, f. ca. 1807 (1805 ?) (nevnt i 1811)
  17. Dette er det nok bare et godt svar på .....jeg har nå fjernet google translater snarvei fra min PC ....LOL.....🙂
  18. Lena Beate Holene

    Holene slekten i Østfold

    Tusen takk for svar
  19. The probate record in 1725 which I quoted from in #5: SAKO, Numedal og Sandsvær sorenskriveri, H/Hb/Hba/L0002: Skifteprotokoll, 1717-1730, s. 551b-552a Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090121370554 This is the same record linked to by Odd in #2 and the same record the second of your index cards refer to. Unfortunately, Rollag Bygdebok is a little bit inaccurate about the record, excluding Jøran's role in it. Again, we have no source saying exactly which year Hølje was born. And it is the same for his siblings. All of them were born before the oldest church records start. Thus, this and other anual figures prior to that are estimates only. For Hølje's part the estimate is based on the data in his father's probate record in 1719. However, my experience is that most such figures are inaccurate and that probate records are full of errors and mistakes. Thus, never regard this type of information as exact figures. Your translation is correct when you translate word by word. However, this information is taken from the probate record after his first wife in 1728. Thus, a more accuate translations is that he had taken over the farm before 1728. And, as we already know, his takeover had happened in 1725. Prior to that I would assume that he had farmed it together with his mother, at least from when en married first time. Index card: SAKO, Numedal og Sandsvær sorenskriveri, H, 1694-1802, s. 1200 Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20100224641202 Probate record: SAKO, Numedal og Sandsvær sorenskriveri, H/Hb/Hba/L0002: Skifteprotokoll, 1717-1730, s. 715b-716a Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20090121370720
  20. Today
  21. Frank Marton Pedersen

    Hvor ble det av John Kristian Johansen, f. 1874 i Meløy

    Petition i post #3 tilsier at John ankom Washington i 1900. Det ser ut til at John Lindegard på 1920-tallet var mannskap om bord på fartøy som gikk i trafikk mellom Washington og British Columbia (listen er nok ikke komplett):
  22. Det står i petiton fra 1908 at han ankom ca 6/1 1900 Port Townsend, Jefferson County, Washingthon
  23. Trude Nilsen

    Ommund Lauritz Aanensen i tysvær

    Ommund sin enke, Ane Helene Bjørnsdatter ved ft 1910. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036651001225
  24. Trude Nilsen

    Ommund Lauritz Aanensen i tysvær

    Ommund sin enke, Ane Helene/Heline Bjørnsdatter ved ft 1900. https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01037288001025
  25. sveiniversen

    Hvor ble det av John Kristian Johansen, f. 1874 i Meløy

    Supert. Tusen takk så langt. Jeg ser at han oppgir sin bror Martin som sin nærmeste slektning i følge ww1 draft og at han i skiftet oppgis å være til sjøs sammen med Martin. De to tingene henger godt sammen for meg. Tror dere at vi klarer å finne ut når han gikk i land/emigrerte til Amerika? Han har også ei søster Olea som dro over og som jeg fant død i Canada. En annen søster (Johanna) har jeg ikke klart å finne ennå, så det er mye å jobbe med her fortsatt.
  1. Load more activity
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.