Jump to content
Arkivverket

Search the Community

Showing results for tags 'jakobsen'.

  • Search By Tags

    Type tags separated by commas.
  • Search By Author

Content Type


Forums

  • Ask the National Archives of Norway
    • Questions about archival material and use of the archives
    • Questions about the use of the Digital Archives
    • Inquiries and messages about technical errors and metadata errors in the Digital Archives
  • Ask users of the Digital Archives
    • Users' own forum
    • Assistance with transcribing handwriting
  • Collaboration between the National Archives and users of the Digital Archives
    • Questions about volunteer efforts and source registration
    • Questions about proofreading of AMF material
  • Archived forums
    • Arkiv
    • Spørsmål om skannet materiale
    • Spørsmål om transkribert materiale
    • Andre spørsmål til Digitalarkivet
    • Tekniske tilbakemeldinger
  • Miscellaneous

Find results in...

Find results that contain...


Date Created

  • Start

    End


Last Updated

  • Start

    End


Filter by number of...

Found 2 results

  1. Hei! Kan noen hjelpe meg å finne dødsannonsen til Margot? Hun ble født i Buksnes i Lofoten, men tror hun døde i Stavanger da det står dødsnotiser i Stavanger Aftenblad og Rogalands avis. Disse er imidlertid ikke mulig for meg å åpne, så jeg håper på hjelp fra deg 🙂 Her er linken til Nasjonalbibliotekets side der Margot er nevnt: https://www.nb.no/search?q="Margot Jørgine Jakobsen"&mediatype=aviser&sort=dateasc På forhånd takk :-)
  2. Se link til grav minner.no : http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=4090505 Gunhild Jacobsen f 20 -4 -1861 død 17 4 1946 var min avdøde far Odd Lysell sin pleie mor. Hun var gift med Johan Petter styrmann , født i christianssand 1-9 1857 død 26-7 1939 Iht gravsteinen ligger det 2 personer begravd der med kun fornavn (disse døde i 1928 og i 1930 ( ca 36 år gamle,begge 2 )mao før Gunhild og Johan Petter sin død Kan dette være noen av deres pleiebarn, de er oppført uten etternavn Iht folketellingen i 1910 står de oppført med 4 pleiebarn, dog ingen med navnene på gravsteinen Iht folketelling 1900 finner en både En «annen Gunhild Jakobsen(født 1864 )og Johan Petter Jakobsen født1858, oppført som styrmann fra Kristiansand De har datteren Sylvia 5år, Iht folketelling 1910 er Sylvia bort, ikke nevnt Kan disse personene være de samme selv om stave måten er forskjellig og at Sylvia død Min far ble satt bort til Gunhild ca 1926 og han nevnte flere ganger navnet Sylvia ,men det kan muligens ha vært et annen pleie barn. Han brukt til tider navnet Odd Lysell Jacobsen, slik at en lurer på om folketellingen fra 1900 oppgir en annen Familie jakobsen. Slik vi forstår historien var far hos Gunhild inntil han ble overført til gården Hausland i Øyestad går gutt/gjeter.(han ble konfirmert der) Er det mulig å finne ut. 1.forholdet rundt grav steinen/navnene, hvordan kan dette henge sammen Når flyttet far fra Gunhild og til gården Hausland , usikkert hvilket bruk/. Johan Peter ble torpedert i 1918 ,(sjøforklaring ligger på nett) ble han etter dette arbeidsutfør ,og sluttet sin sjømann karriere. Er det mulig å finne ut navne på de som var Gunhild pleiebarn ca 1935 (far nevnte bla Bobby fra Grimstad + Sylvia ofte) På forhånd takk
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.