Gå til innhold
Arkivverket

[#14195] Jette Andrine f. 7. mai 1845 på Dillingøen i Moss Landesogn


Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Se diskusjon 10255. Jeg forsøker med henne som utgangspunkt. Jeg aner ikke hvor hun er i 1865. Har forsøkt å lete etter henne uten suksess. Ser ut til at det å skifte navn ikke gjør henne noe særlig. Andrea er det navnet hun oftest bruker da, ihvertfall på sine eldre dager. Leter etter henne, og hennes mor, og deres slekt.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Dette var en nøtt som er umulig å knekke!Jeg råder deg til å se i utvandringsprotokollene. Mange utvandret, men en del kom også tilbake til hjemlandet. En bror av en mine oldemødre, hvis etterkommere jeg siden barndommen visste eksisterte, og som jeg fant i FT 1875 og 1900, utvandret ifølge bygdeboka til USA i 1867. Det gjorde han virkelig. Bygdebokforfatteren visste ikke at han kom hjem etter kort tid, og jeg visste ikke at han utvandret!Det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Jette blir jo gift senere og havner på Herre i Bamble hvor hun dør på tidlig 1900-tall. Egentlige nøtta er vel hennes mor.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Jette er født 7. mai 1845 i Moss Landesogn (Dillingøya) som uekte datter av Jens Christiansen og Anne Berthe Olsdatter.Jette blir gift med Andreas Pedersen fra Høland (f. 10. juni 1833). Andreas blir første gang gift 7. juni 1859 i Eidsberg med Marie K. Nilsdatter. Han flytter fra Eidsberg, via Skiptvedt til Glemmen før Marie dør et sted mellom 1865-1876. I 1876 får Andreas barn med Jette, men jeg har ikke klart å finne ut hvor de gifter seg. Moss og Onsøy er vel et par mulige steder. Er det noen som kjenner disse? Hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Og akkurat idet jeg gir opp og ber om hjelp, så løsner det litt. Fant innflyttingen deres til Bamble (registrert flere år etter at de har fått barn sammesteds).LenkeJeg ser de er gift i Fredrikstad 19/12-75. Den kirkeboka er enda ikke lagt ut på digitalarkivet. Er det tilhørende sogn rundt Fredrikstad som bør sjekkes? (har sjekket i Glemmen hvor han bodde på den tiden). Er det noen med tilgang til kirkeboka kan se på oppføringen. Jeg er veldig interessert i å vite det som står der, men særlig det som står om hennes mor, som for meg er en nøtt. JEg finner ikke noe mer om henne.Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.