Gå til innhold
Arkivverket

[#14197] Johannes Larsen f.13 okt 1850, Fåberg.


Gjest Ann Kristin Elvsveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Har i flere år prøvd å finne foreldrene til Johannes Larsen f. 13 oktober 1850 på Fåberg i Oppland. Jeg har funnit dette: Johannes uekte, f. 13 oktober 1850, døpt 17 november i Fåberg. Far Lars Larsen, gift mann, bosted Smestad. Mor Christine Johannesdatter, pige, bosted Lilleberge.Faddere: Niels bosted Skjellerud Niels kone bosted Skjellerud Anne bosted Skjellerud Simen bosted Lilleberge Joannes bosted HammerMerknader: Anmeldt af Johannes Erlandsen Hammer.Jeg har lett etter en gift mann ved Smestad, men ikke klart å finne noen. Heller ikke funnet dåp eller konfirmasjon på Christine Johannesdatter, som når Johannes blir konfirmert står som Christine Eriksdatter. Johannes ble konfirmert 9 april 1866 og er da i legd på Sundgaarden. Han flytter senere samme år til Ringsaker og blir gift der. Jeg har det meste fra han kom til og til han døde i 1920. Det jeg er interesert i er om noen vet noe om hvem som er Johannes foreldrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg anbefaler deg å kontakte Richard Fauskrud han er ekspert på Fåberg Lillehammer rfauskru@c2i.net Lykke til. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.