Gå til innhold
Arkivverket

[#14198] Severine Martine Amundsd, f 1850 i Moss


Gjest Ellen Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Larsen

Sverine Martine Amundsdatter født 13. februar 1850 i Moss, foreldre Amund Olsen og Anne Andersd, kan noen hjelpe meg med opplysninger om denne familien. Svereine Martine ble gift med Emil Johannessen og bodde mange år i både Arendal og Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg ser av Familysearch at Severine ble døpt 20.05.1850.Samme sted finner jeg ekteskap inngått 08.12.1850 mellom Amund Olsen og Anne Berthe Andersdatter.Der er det oppgitt at Amunds far var Ole Syversen og Anne Berthes far var Anders Pedersen.Håper dette kan være til hjelp. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Hei Ellen. Når de gifter seg i Moss 8-12-1850 er Amund Olsen 31, født i Hurum og Anne Berthe Andersdtr. er 35 år og født i Uddevalla og foreldrene er de som Rune oppgir. Mvh Knut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og da er det vel den samme Amund Olsen som ble døpt i Hurum 04.07.1819 av foreldre Ole Syversen og Malene Amundsdtr.De giftet seg i Hurum 21.03.1807.Jeg finner også at de fikk barna Agnethe Mathea døpt 27.05.1822 i Hurum og Elise Olava født/døpt 16.01.1824 i Moss.Alt dette i følge Familysearch.Det forvirrende er at jeg også finner Amund og Agnethe Mathea døpt med samme dato/årstall på Strømmen i Vestfold av samme foreldre , så her bør du sjekke kirkebøkene.Jeg finner heller ingen barn mellom 1807 og 1819.I 1801 tellingen for Hurum finner jeg en Ole Syversen 18 år på gården Eeg med foreldre Syver Olsen 53 år og Anne Haagensdtr. 48 år.I den samme tellingen finner jeg en Malene Amundsdtr. 18 år som tjener på gården Biørnestad i Hurum hos ekteparet Truls Syversen og Gunnor Ulrichsdtr.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I 1865 tellingen for Moss finner du Amund Olsen 47 år bryggesjauer født i Svælvigen (Vestfold)og hustru Anne Berthe Andersdtr. 51 år født i Sverige.De bor i Sandsgaden 415c med døtrene Petrine 13 år og Anne Marie 10 år.Ut fra dette kan det tyde på at Amund var født i Vestfold , og det stemmer med det jeg fant på Familysearch tidligere i Strømmen/Vestfold.Men som nevt bør dette bekreftes av kirkebøkene. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.