Gå til innhold
Arkivverket

[#14211] Prøver igjen om noen vet noe om Søren Olsen og Ole Finnsen


Gjest Sverre Tøfte
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Tøfte

Søren Olsen kom til vågå rundt 1850. Han giftet seg med Sigrid Syversdatter i 1850. Søren er født i 1824 i Sør-Odal. Vet noen noe om han og hans slekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Hansen

På familysearch finnes Søren Olsen, gift 14. apr. 1850 med Sigri Syversdr. Han 25 år, hun 22 år. Hans far Ole Findsen, hennes far Syver Olsen.Det er en Søren Olsen dpt 16. mai 1824, foreldre Ole Findsen og Anne Olsdatter, men da fra Nord-Odal ? ?mvh Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Tøfte

Hei og takk for svar. Det eneste jeg vet er at Søren kom fra Solør og hadde en far som het Ole Finnsen. Hvordan kan jeg komme videre? På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei. Jeg anbefaler deg å kontakte Pål Evensen Leder av Odal Slektshistorielag. Han vet mye om dette området. palev@c2i.net Du kan også prøve bygdebøker, de får du lånt ved at ditt lokale bibliotek bestiller dem. Lykke til. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne-Lise Lindsøe

Hei Sverre! Søren Olsen var min tippoldefar. Jeg har ihvertfall noen opplysninger om han. Min e-post adr. er annelise@tigre.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.