Gå til innhold
Arkivverket

[#14212] Etterlysning Peder Aksel Johnsen, født i Ulvik, flyttet til Strinda ST


Gjest Thor Erik Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Erik Johansen

Jeg søker etter alt av slekt rundt Peder Aksel Johnsen. Han skal være født i 1883 i Ulvik.I FT1900 finner vi ham på ården Udler(Utleira) 85- 3, Strinden, Sør Trøndelag, som tjenestedreng. Både far, mor og søsken flyttet til Trøndelag(iflg muntlige kilder). i følge min muntlige kilde er han født 10. okt 1883 i Ulvik i Hardanger. Det blir også sagt at navnet Aksel er et navn som går igjen i flere generasjoner bakover.Har noen tilgang til Bygdebøker for ULvik eller Kirkeboka for Ulvik?det jeg lurer på spesielt er; -foreldre til Peder Aksel Johnsen -søsken? -aner - og ikke minst etterkommerepå forhånd tusen takkThor Erik ps! dette er også postet på news for et par dager siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Peder, sønn til ugift svensk arbeider Axel Johnson fra Arvika, født 1855, og Marit Pedersdtr Ødegaarden 'af Vaage præstegjeld', født 1847, ble født 10. september 1883 i Granvin i Ulvik prestegjeld, sammen med sin tvillingsøster Anna. De ble begge hjemmedøpt samme dagen de ble født, med stadfestelse av dåpen i kirken 16. september.Tilknytningen til Ulvik synes altså å ha vært heller liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.