Gå til innhold
Arkivverket

[#14214] Christen Bjørnstadeie Olsen og Brit Hansdatter, Vågå


Gjest Sverre Tøfte
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Tøfte

Christen og Brit fikk den 20 feb 1829 en sønn ved navn Knud Kristensen. Han var min bestefars bestefar. Har noen opplysninger om han og hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Hanslien

Hei, Sverre og takk for sist.Er du sikker på at Kristen Olsson var gift med Brit Hansdatter? Jeg tror hun heitte Brit Knutsdatter og var fra Rottemshagen. I så fall er Knut bror til min tipp-oldemor....og da har jeg en god del opplysninger.PS:Jeg fikk hel-krasj på datamaskinen min slik at jeg mistet e-mail adressen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Tøfte

Hei og takk for sist Sigmund. Håper det gikk bra med slektsprogrammet ditt når maskinen krasjet. Send meg en mail på sverrtoe@online.no så skal jeg sende deg mitt slektstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Hanslien

...hadde heldigvis en nesten oppdatert back-up versjon. Forøvrig ser du her kopi fra Family Search at mora er Brit Knutsdtr:-------------------------------------------------------------------------------- Knud Christensen Bjonstadeie Male -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: 20 FEB 1829 Vaagaa, Oppland, Norway Christening: Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: Christen Olsen Bjonstadeie Family Mother: Britt Knudsen Rottumseie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigmund Hanslien

er er forøvrig det jeg er 100% sikker på: Knut hadde minst to søsken: Marit f 1822 og Ole f.1826. Forfedrene er som følger1. Kristen Olsson Rusten (Nedre Bjørnstad-eige)f.1792/932. Brit Knutsdotter f.Rottem-eige (Rottemshagen)f.17933. Ola Jonsson4. Brit Kristensdotter Bjørnstad-eige f.1767(Øyhusom?). Kristen var født utanom ekteskap.5. Knut Jakobsson Rottemshagen f.17626. Marit Syversdotter f.17657. ??8. ??9. Kristen Pålsson Bjørnstad-eige f.1729/3010 Eldri Eilevsdotter f.173611. Jakob Knutsson Stade-eige(Kroken?)12 ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.