Gå til innhold
Arkivverket

[#14218] barn og slekt av Joachim Jørgensen Woldseth


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg etterlyser barn av Joachim Jørgensen Woldseth (han endret etternavnet fra Vollset til Woldseth). Joakim var født 1817 på gården Vollset i Sunnylven (som i 1965 ble Stranda kommune) i Møre og Romsdal. Han var 'Toldroerskarl', og det har vel noe med toller-yrket og gjøre siden sønnen gjorde en stor jobb innen toller-yrket. I 1900 står det at han er gift med Karoline, men når jeg blar opp i kirkeboken på Joakim's barn er moren Martha Gurine Ellingsen, men det kan jo stemme. Men det jeg lurer på er om noen av dere har kjennskap til disse: Elias M. Woldseth (bosatt i Bergen, og han stiftet Bergen Tolltjenestemanns forening), Petra Woldseth (fikk borgerbrev den 9. jan 1912) eller snekker Joachim Chr. Wolseth (fikk borgerbrev 24. mai 1892). Jeg vet om etterkommerne til Elias, men ingen andre (har opplysningene fra folketellingene, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Joachim J. Volsæth, født 1817, døde i Bergen 3. februar 1884. Jeg finner ikke noe skifte etter ham.Sønnen Joachim Chr. Woldseth, født i Mosterhavn 26. november 1861, døde i Bergen 9. mai 1944. Han etterlot seg enken Emma (død 10. desember 1950) og to sønner (Sverre og Erling) og to døtre (Hjørdis og Randi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Tore Woldseth Mohn

Sverre Woldseth (døde 1970) fikk to barn. Turid og Bjørg. Turid fikk to barn: Kari of Gunnar Bjørg fikk fire barn: Trine (1950), Truls (1952), Tore (1953) og Tedd (1955).mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.