Gå til innhold
Arkivverket

[#14222] Anna, g.m. maskinfarmer Carl Algreen, Iowa.


Gjest Turid Didriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Didriksen

Anna og Carl emigrerte fra Trondheim i september 1896, reisemål var Chicago. I.flg. skifte etter hennes far i 1916 står det at hun bor i Iowa.. De hadde en sønn, Oscar på 1 1/2 år da de emigrerte. Har prøvd å finne dem i Amerika, uten hell. Kan noen gi meg gode råd for hvordan jeg skal klare dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Nina Møller Nordby

Hvor kom Anna og Carl fra, hvem var deres foreldre og søsken? Var det noen andre slektninger som emigrerte? Jeg ser iallefal av manifestet i 1896 at Carl var svensk.Han emigrerte nok første gang over Sverige vil jeg tro.-----[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=85239&fulle=true&spraak=n>Lenke her er emigrasjonene i 1896, men det ser da ut til at familien bare var hjemme på besøk. Har du funnet deres første emigrasjon? Den 1.oktober 1896 ankommer den lille familien Ellis Island. Anna oppgis å komme fra 'Drontheim'. Her er manifestet, se linje 371,372 og 373 Lenke-----Den 3.juli 1895 tipper jeg at det er Carl Ahlgren som er hjemme på besøk. Utreisehavn Trondhjem LenkeOg det er nok den samme 'Karl Alhgren' som ankommer Ellis Island med 'Majestic'den 17.juli 1895. Her er manifestet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Oscar og Carl jr. Ahlgren finner du på denne listen Lenke over de som tjente i WWI. Går du til indexen kan det hende at du får gjort et oppslag også.-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Didriksen

Hei. Takk for svar. Jeg hadde gitt opp alt håp om hjelp . Etter mye leting fant jeg familien under Ancestry. com family tree. Har i dag kontakt over i Amerika. Anna var født i Trondheim og Carl i Malmø i Sverige. De giftet seg i Chicago 25.juni 1893. Fikk et barn Ingrid, som døde samme år. De reiste så tilbake til Trondheim hvor deres andre barn Ingolf Oscar Andrew ble født 11.jan 1895. De reiste så tilbake til Amerika i 1896. I alt fikk de 8 barn. Oscar giftet seg og fikk 5 barn. Takk Nina for alle undersøkelser du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.