Gå til innhold
Arkivverket

[#14240] Slekter fra Bud, Hustad og Ona - Møre og Romsdal.


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Har noen enkel tilgang på opplysninger om disse personene ?Hans Jørgen Carstens f. ca. 1650 på Hustad (Bud pr.gjeld) i Romsdal. Han giftet seg med prestedatter fra Bud, Soffie Iversdatter Helt.Peder Andriasen f.ca. 1700 Husøy på Ona, gift med NN Hansdatter Carstens fra Bud.Eli Hansdatter Vestad Hustad f. ca. 1740 Hustad i Romsdal, gift med Mads Pedersen Bergseth Hustad f. 1742.Iver Olsen Helt, prest i Bud i Romsdal 1644-69., gift med Sofie Lauritsdatter.Handelsmann Hans Hanssen Rødahl f. 1819 d. 1868, på Storholmen i Hustad og hans kone Ane Dorthea Peerson Bae f. 1819 d. 1890.Med vennlig hilsen Randi Hagen randihag@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje skrolsvik

Vet ikke om dette er til så stor hjelp, men i Bergen har jeg notert noe om Helt familien da en er fadder på en av mine. Sander Sandersen Helt fra Montrose, skotland d. 1702, g Elfie Jeremiasdat d. 1686, barn: Mallene Sandersdat Helt d. 1699 g. Ole Nielsen (Berge), notert en sønn: Ole Olsen Helt (tok sin mors navn) f. 1690 handelsmand på Bud, g Karen Larsdatter Gad, notert en sønn Lars Olsen Helt g. Janiche Schultz. Jeg ser dine antagelig må være en tidligere generasjon.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest runar juvang

har akkurat fått en del dokumenter fra bud og området, men har ikke fått gått gjennom alt i detaljer enda. Der er bla annet peerson folket nevnt. skal se nærmere på det så fort jeg får tid. har du noe mer detaljer rundt henne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Hagen

Skrolsvik, takk for tipset ! Jeg skal undersøke dette nærmere.Juvang, du etterlyser mer informasjon om Ane Dorthea Peerson Bae f. 1819 d. 1890 slik jeg forstår det. Ane Dorthea f. 1819 Viken i Bud. Hun var datter av Jakob Bae og Ingeborg Elen Marie Høyem. Familien var tilknyttet Riddersalen i Bud (Riksmøtet 1533). Selv ble Ane Dorthea gift med Hans Rødahl - som drev handelsstedet Storholmen i Hustad/Bud. Jeg har en rekke historier om denne familien, men er på utkikk etter mer. Ta kontakt på randihag@hotmail.comMvh. Randi Hagen, Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.