Gå til innhold
Arkivverket

[#14245] Vielse i Oslo / Domkirke 1825


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Arne Amundsen og Martha Eriksdtr giftet seg i Domkirken i Oslo 26. Aug. 1825 (Familysearch IGI).Jeg lurer på hvor Arne er fra og om det kanskje var hans 2. ekteskap. Noen som kan sjekke det i kirkeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Christ. Domkrk. Gift 26/8 1825 ungk., gaardskarl Arne Amundsen 28, far Amund Arnesen Heiv...ds? (muligengs Huvnæs) og pike Marthe Eriksdatter 31, far Erik Johansen Grønrud. (1801 Sæter Syndre i Winger?). Begge fødte i Vinger prestegjeld. Han.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg ville bare komme med min standardkommentar om at Oslo og Christiania ikke er det samme i den her nevnte tidsperioden. Oslo lå ikke i Christiania før 1859, og inntil da (fra 1625) var i Aker prestegjeld og fogderi, at Oslo domkirke ble revet i 1670-årene og den senere domkirken i Christiania bygget i 1697, først fikk navnet Oslo domkirke i 1625.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hjertelig takk for svar!Jeg var ute etter en Arne Amundsen fra Buskerud som flyttet til Oslo. Nå har jeg klarhet over at den brudgommen fra 1825 ikke er 'min mann'.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Til Tore: Takk for henvisningen. Feilen er da vel hos Familysearch (Marriage: 26 Aug 1825 Domkirken, Oslo, Akershus, Norway) Mvh. B. Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.