Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Jon Gunnar Rue

[#14246] Søker slekten Rue i Åmotsdal Telemark

Recommended Posts

Guest Jon Gunnar Rue

Jeg er ute etter informasjon om slekten Rue fra Åmotsdal i Telemark. Min far var Torvald Rue, død i 1997. Alt av informasjon her vil tas i mot med stor takk.

Guest Olaf Hansen

Ved et søk på Familysearch Lenke på etternavnet Rue, er det en drøss av dem i Telemark.-Olaf

Guest John Nordbø

I Norges Matrikkel, 1905, for Seljord herred, Aamotsdal sogn, Rui Gård vil du finne som eier Svein Olsen Rui. Dette er den eneste gården i Aamotsdal med dette navnet og derfor høyst sannsynlig den Rui/Rue du ser efter. Den har Gårdsnr.123 og bruksnr.1 og 2. Svein Olsen eide også Skogret i Rui g.nr.124-bnr.2 Går du så inn på folketellingen for 1900 og søker efter Svein Olsen finner du kanskje noen av barna hans, og da burde du jo være godt på vei. hilsen John Nordbø

Guest Ragnhild Brænd

Fra Norske gardsbruk. Telemark fylke, Bind 2 (utg. 1955): Rue, søndre. Gnr. 123, bnr 1: 'Eigaren kjøpte garden 1944 av Olav S. Rue. Eigar: Torvald Rue f. 1917, son av Knut Hyttedalen og Gunnhild Torbjørnsdtr. f. Sudgarden' mvh Ragnhild Brænd

Guest Aslak Bekhus

Eg kan hjelpe Jon Gunnar med informasjon om slekta, men sidan ein fort kjem inn på nolevande personar foreslår eg at han tek kontakt privat med meg på (as-bekh@ online.no)Helsing Aslak Bekhus

Guest Jon Gunnar Rue

Mange takk for alle hjelpfulle tips her inne. Det ser jo ut som ting da kan falle på plass. Igjen mange takk så langt.

Guest Jon Gunnar Rue

Mange tusen takk til Aslak Bekhus som har gitt meg flott informasjon og hjelp.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.