Gå til innhold
Arkivverket

[#14246] Søker slekten Rue i Åmotsdal Telemark


Gjest Jon Gunnar Rue
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Gunnar Rue

Jeg er ute etter informasjon om slekten Rue fra Åmotsdal i Telemark. Min far var Torvald Rue, død i 1997. Alt av informasjon her vil tas i mot med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Nordbø

I Norges Matrikkel, 1905, for Seljord herred, Aamotsdal sogn, Rui Gård vil du finne som eier Svein Olsen Rui. Dette er den eneste gården i Aamotsdal med dette navnet og derfor høyst sannsynlig den Rui/Rue du ser efter. Den har Gårdsnr.123 og bruksnr.1 og 2. Svein Olsen eide også Skogret i Rui g.nr.124-bnr.2 Går du så inn på folketellingen for 1900 og søker efter Svein Olsen finner du kanskje noen av barna hans, og da burde du jo være godt på vei. hilsen John Nordbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Brænd

Fra Norske gardsbruk. Telemark fylke, Bind 2 (utg. 1955): Rue, søndre. Gnr. 123, bnr 1: 'Eigaren kjøpte garden 1944 av Olav S. Rue. Eigar: Torvald Rue f. 1917, son av Knut Hyttedalen og Gunnhild Torbjørnsdtr. f. Sudgarden' mvh Ragnhild Brænd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Bekhus

Eg kan hjelpe Jon Gunnar med informasjon om slekta, men sidan ein fort kjem inn på nolevande personar foreslår eg at han tek kontakt privat med meg på (as-bekh@ online.no)Helsing Aslak Bekhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Rue

Mange takk for alle hjelpfulle tips her inne. Det ser jo ut som ting da kan falle på plass. Igjen mange takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.