Gå til innhold
Arkivverket

[#14248] Guldborg Louvise f. ca 1902, Eidsvold


Gjest Solfrid Therese Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Kan noen hjelpe meg med følgende; Guldborg Louvise Hagen ble født ca. 1902 i Eidsvold. Faren Theodor Hagen ,Nord Odalen og moren Lina Hagen, Sør Odalen skal være født 1867 . Jeg vet ikke hva foreldrene til Lina og Theodor het, det er det jeg er ute etter. I folketellinga 1900, Aker, gården Solbakken står de bare med etternavnet Hagen.Disse flytter da sansynligvis til Eidsvold etter 1900 engang.Det er mulig de bodde på/i Dal.Hvis noen kunne hjelpe meg med å finne etternavnet til Lina og Theodor så blir jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

De finnes sikkert skrivne som innflyttere. Giftet de seg i Eidsvoll enda bedre...for da står iallefall fedrene oppført i kirkeboka. Hva het fadderne tiil Guldborg?Har du navn på noen andre av deres barn som ble født etter 1900? Ser av 1900 Lenke at de har flere barnElfrida Mathilde Hagen f.1896Trygve Hagen f. 1898Vil tippe at dette er navn som kommer fra både Theodor og Linas foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Det ser ut til at moren Lina het Pedersdatter og faren Theodor het Eriksen før de tok Hagen-navnet. Jeg har ikke fått sjekket det godt nok ennå. Faren er kanskje den som døde i Ullensaker i 1926, så familien bodde ikke så lenge i Eidsvold. Men noen av Guldborg Lovises søsken bosatte seg antaglig på Dal,Eidsvold, det skal være familie der ennå. Guldborg Lovise stiftet familie i Sandefjord, men vet ikke når hun flyttet. Hun var døv, sansynligvis fra fødselen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Solfrid. Jeg fant Lina og Theodor Hagen under døde i Ullensaker 1901-1999. Theodor født 17.12.1867 død 16.01.1926 Lina død 12.08.1931 Sessvold, det er jo nær Dal. Hilsen MONA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Guldborg Lovise er ikke døpt i Eidsvoll eller Langset årene 1901-03, eller konfirmert i Eidsvoll 1916-19. Kanskje er hun døpt i Ullensaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Gulborg Louise, født 19.12.1902, døpt 05.04.1902, foreldre jernbanearbeider Theodor Eriksen og Lina Fredriksen, Sedsvoldsbraaten, født hhv. begge 1867, faddere: Tjenestepige Emma Fredriksen, Sedsvoldbraaten, Husmand Torenius Olsen og hustru Karolina, Samt Barnets Fader. (Ullensaker Klok II 1 1901-1917 1/8 f.14 no.8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Takk!!! Gjett om jeg ble glad.Dette har vært ei nøtt, siden bare Eidsvold har vært meg fortalt som fødested. Er det noen som vet om Ullensaker kirke/klokkebok har utflytting etter dette? Det er vel for nær i tid, men det er verdt et forsøk. Igjen, takker og bukker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Nå er det kun klokkerbøker som er filmet og ingen inn- og utflytting som du antok. (En rask kikk på konfirmerte i Ullensaker var resultatløs, men hun gikk muligens på en døveskole og der kan kanskje andre bidra med alternativ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Har funnet ut i dag at hun ble sendt på døveskole i Holmestrand. Det var jammen langt unna foreldrehjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.