Gå til innhold
Arkivverket

[#14280] Nils Martinus Børresen Grønningsæter, Brønnøy


Gjest Arne Remvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Remvik

Jeg søker etter døds- og begravelsesdato for min oldefar, Nils Martinus Børresen Grønningsæter, i Brønnøysund. Han var født 30.10.1857 i Norddal på Sunnmøre, døpt 15.10.1857 og flyttet via Kristiansund N. til Brønnøysund en gang mellom 1885-1887. Iflg. bilder jeg har må han ha levd i alle fall til etter 1930. Han var gift med Else Karoline Edevartsdtr., født ca. 1856 i Kr.sund og død i Brønnøysund 27.06.1923. De ble trolig gift ca. 1884 i Kr.sund, men p.g.a. sterkt brannskadde kirkebøker har jeg så langt ikke klart å finne ekteskapsdato. Noen som kan bistå med døds- og begravelsesdato for Nils Martinus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Margaret Miller

Hallo Arne, Moro aa finne du! Jeg skriver slektshistoria for Bronnoy Bygdebok og har kommet saa langt som 1891. Naar jeg finner mer skal jeg skrive tilbake, men det kan ta noen tid. Hilsen, Margaret Miller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Arne Remvik

Ser nå at det likevel kom svar på denne, snart halvannet år etter at jeg skrev etterlysningen. Jeg sjekket jevnlig en stund, men glemte etter hvert av det hele. :-)Til Torgeir: Jeg skal sjekke #25502. Nei, jeg har ikke registrert annet enn at Børre hadde 4 barn; Laura, Henrik, Betzy og Anna.Til Margaret: Hyggelig å høre fra deg! Har du funnet ut noe mer?Til begge: Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Arnhild Thoresen

I Herøy finnes det etterkommere etter en Arnt Børresen Grønningsæther. Han ble far til en gutt i 1860. Siden forsvant han. Kan han være i slekt med Nils Martinius ? De hadde også en søster som bodde her i ca. 10 år.Hilsen Arnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.