Gå til innhold
Arkivverket

[#14312] Hvor var de i 1875?


Gjest Anne-Lise Lindsøe
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Lindsøe

Har forsøkt å finne ut hvor Hans Arneson Sagdalen og hans kone Kari Persdtr. Kleiven var i 1875, men forgjeves. Hans f. 12.04.1826, d. 26.04.1898.Kari f. 28.12.1838. De hadde to barn, Peder (Per) f. 09.03.1864 og Eli f. 13.07.1871. De bor i Sagdalsstuen, Sel i 1865, men kan ikke finne dem noen steder i 1875. Eli er tilbake i Sel i 1900, da gift med Peder (Per) Olson Svelstad. Hun har da en 'uekte' datter, Kari Adolfsdtr. fra før, og har tre barn med Peder. Jeg vet at Kari's far var svensk. Kan det være at de hadde flyttet til Sverige? Håper noen kan hjelpe meg med dette, eventuelt hvor jeg kan søke på svenske nettsider. Peder er bosatt i Tynset i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er bare deler av 1875 som ligger inne. Vågå mangler som så mange andre. Kalles ikke Kari også for Pedersdatter?De fikk en dødfødt gutt i 1870 Vågå, men ellers vil jeg tro de fikk flere barn. Det er jo et stort gap mellom 1864 og 1870.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Lindsøe

At det var en dødfødt gutt var nytt for meg. Det er jo mulig at de fikk flere barn som ikke vokste opp, men ihvertfall var det bare to som levde opp, altså Eli og Peder. Og det er nok mye mulig at Kari også ble kalt Pedersdtr. Men hvis de var i Sel/Vågå i 1875 så skulle vel det være registrert i Nordalsarkivet i Vågå? Har et dokument fra Tor Stallvik ved Nordalsarkivet der også han har notert at de ikke var i Sel ved 1875-tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå vet ikke jeg hva Nordalsarkivet er, men du sier du har et dokument fra Tor Stallvik om at de ikke var i SEL i 1875, men hva sier han om VÅGÅ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.