Gå til innhold
Arkivverket

[#14316] Søker etter Karen Anna Kårvåg, Averøya


Gjest Anne Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hagen

Leter etter opplysninger om min oldemor Karen Anna Kårvåg,antagelig bosatt Kårvåg på Averøya, gift med Jon Sund. Leter også etter Ingeborg Karoline Torsteinsdatter, Kjønnøya i Bremsnes. er det noen som vet noe om disse er jeg takknemlig for svar. Mvh.Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Har du noen flere opplysninger om disse menneskene, alder, navn på barn osv? På Kårvåg i Kornstad finnes denne familien i FT 1900:858 1 Jon Korneliussen m mf Stenkjær Hf g stenarbejder 1868 Bremsnes N S I sidebygningen [felt 2]859 Karen Anna Eriksdtr. k b Hm g kone 1872 T N S860 Erik Jonsen m b S ug søn 1895 T N S861 Konrad Ingvald Jonsen m b S ug søn 22061899 T NHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Olav Hoset

Hei, jeg foreslår at du tar kontakt med Endre Holten på Eide på Nordmøre. Han har skrevet bind 2 og 3 av Averøy Bygdebok og har samlet materiale for kommende bind. Jeg er sikker på at han kan hjelpe deg. Med vennlig hilsen Knut Olav Hoset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Bjørn Eide

Hei. Fant denne etterlysninga tilfeldigvis. Jeg vet ikke om du har fått svar. Her er noen opplysninger. Den 25/5 1898 gifter ungkar Jon Edvard Korneliussen Sund f 1868 seg med pike Karen Anna Eriksdatter Kårvåg f 1873 Den 25/9 1887 ble Karen Anna konfirmert. Hun er da oppgitt å være født 5/10 1872. Karen Anna ble døpt 17/11 1872. Foreldre er oppgitt til å være ungkar Erik Jakobsen Kårvåg og pike Anne Marie Iversdatter Gautvik mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Anne Hagen: Nordgarden, Kårvåg: Erik Jakobson (1847-1923) g. g. |874 m. Ane Maria Iversdotter Gautvik, Lyngstad, (1849-1927) av foreldre Iver Jonson Naas og kona Kari Sivertsdotter, f. Naas. (br.nr. 1) Dottera Karen Anna, f. 1873 vart g. 1898 m. John Edvard Korneliusssen Sund, Averøy, flytta til Kristiansund 1911- Born: Erik, f. 1895, Konrad, f. 1899 og Anna Marie, f. 1901. (muleg fleire i Kr.sund)Kjønnøya: Ingeborg Karoline Torsteinsdotter, f. 1877,d. 1910. gift 189 m. Peder Gunneriussen Kjøl, Eide. (1868-1947) Budde på Nordheim på Kjønnøya. Born: a)Johan Georg (1897-98) b)Alma Bertea, f. 1899, g.m. Hans Jonson Sørvik, c)Torleif Emil, f. 1901, k.m. Karoline Kristine Anders dotter Jakobsen frå Flatval på Frøya. d)Gunder Johannes, f. 1906, g.m. Anna Sund. Trålbas i Kr.sund - born Karen og Ingeborg.( e) Ingeborg, g.m. Kåre Skarsvåg og f) Mary Antonie,g,m Tor Ingolf Gustad) Astrid Marie.(1907-81)Mvh. Endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne hagen

takker for opplysningene! til endre: astrid marie (1907-1981)ugift, er datter til ingeborg karoline og peder gunneriussen kjøl Ingeborg (g.m. skarsvåg) og mary (g.m gustad) er døtre av torleif emil (1801)og karoline mvh. anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.