Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Magnar Haukdal

[#14318] Klara og Gerhard Brønstad, Snåsa

Recommended Posts

Guest Magnar Haukdal

Min morfars søster, Klara f. Løkken 1902, ble gift med Gerhard Brønstad fra Snåsa. Noen som kjenner til familien og evt. etterkommere.

Guest Lisa Morken

Har ikke oppl. om disse to, men hvis dette er riktig Gerhard Lenkeså er min bestemors søster, Birgithe Rafaelsdatter Borgan (1891-1965) gift med Gerhards bror, Gustav. Her har jeg alle etterkommere og også en del av Birgithes forfedre.Lisa

Guest stig steinkjer

Har du tilgang til Bygdebøkene for Snåsa ?

Guest Magnar Haukdal

Ja det har jeg, men disse synes jeg er dårlige med hensyn på å finne personer og deres etterkommere. Har sett bygdebøker som er langt bedre enn Snåsaboka.

Guest Hallvard Bragstad

Han heter ikke Gerhard Brønseth da? Finner i bokverket 'Norges Bebyggelse - Nord-Trøndelag, Midtre del' (1958), Gerhard Brønseth, f. 1898 i Snåsa, gift m. Klara Løkken, f. 1902 i Melhus, foreldre Anne og John Løkken. Barn: Ole (1923), John (1925), Erling (1926), Gudbjørg (1928), Kolbjørn (1930), Sigmund (1932), Synnøve (1934), Idar (1936), Kjell (1938) og Åsta (1941).Familien bodde på småbruket Nyrud, ikke langt fra Jørstad i Snåsa.Bror til Gerhard, Gustav, bodde på nabobruket. Linken i innlegget over er riktig.

Guest Magnar Haukdal

Vet ikke hva som har skjedd, men her er tydeligvis blitt noe feil (?) i navn. Ser jo at Gerhard Brønset er riktig person. Men er linken riktig er han født og oppvokst på Brønstadplassen, og derfor brukes kanskje navnet Brønset og Brønstad litt om hverandre. Men mitt problem er i alle fall løst. Takk for hjelpen!

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.