Gå til innhold
Arkivverket

[#14318] Klara og Gerhard Brønstad, Snåsa


Gjest Magnar Haukdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnar Haukdal

Min morfars søster, Klara f. Løkken 1902, ble gift med Gerhard Brønstad fra Snåsa. Noen som kjenner til familien og evt. etterkommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa Morken

Har ikke oppl. om disse to, men hvis dette er riktig Gerhard Lenkeså er min bestemors søster, Birgithe Rafaelsdatter Borgan (1891-1965) gift med Gerhards bror, Gustav. Her har jeg alle etterkommere og også en del av Birgithes forfedre.Lisa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Haukdal

Ja det har jeg, men disse synes jeg er dårlige med hensyn på å finne personer og deres etterkommere. Har sett bygdebøker som er langt bedre enn Snåsaboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Han heter ikke Gerhard Brønseth da? Finner i bokverket 'Norges Bebyggelse - Nord-Trøndelag, Midtre del' (1958), Gerhard Brønseth, f. 1898 i Snåsa, gift m. Klara Løkken, f. 1902 i Melhus, foreldre Anne og John Løkken. Barn: Ole (1923), John (1925), Erling (1926), Gudbjørg (1928), Kolbjørn (1930), Sigmund (1932), Synnøve (1934), Idar (1936), Kjell (1938) og Åsta (1941).Familien bodde på småbruket Nyrud, ikke langt fra Jørstad i Snåsa.Bror til Gerhard, Gustav, bodde på nabobruket. Linken i innlegget over er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnar Haukdal

Vet ikke hva som har skjedd, men her er tydeligvis blitt noe feil (?) i navn. Ser jo at Gerhard Brønset er riktig person. Men er linken riktig er han født og oppvokst på Brønstadplassen, og derfor brukes kanskje navnet Brønset og Brønstad litt om hverandre. Men mitt problem er i alle fall løst. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.