Gå til innhold
Arkivverket

[#14331] Hvor var Lars Olai Haktorsen Søreide i 1900?


Gjest Jostein Søreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Søreide

Jeg søker opplysninger om Lars Olai Haktorsen Søreide (f-1879). Han var fra Søreide i Austevoll, men jeg finner ham ikke der i 1900. Jeg finner ham heller ikke i landsomfattende søk i 1900. Han utvandret til Amerika i 1906.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Siden han var sjømann, så er det vel ikke vanskelig å tenke seg at han var til sjøs? Finner ham ikke i skipslistene 1900, men...Èr det det du lurer på, hvor han var i 1900? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Jeg tror nok du har rett i at han var sjømann på denne tiden. Det hadde imidlertid vært interessant å få dette bekreftet. Kan noen hjelpe meg med å finne spor etter ham i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oystein D. Stiansen

Vet ikke om dette er din slektning, men det kan jo være. har funnet ham i Social Security Death Index fra California:Surname: HECTORSONGiven Name: LARSSex: MALEBirth Date: 11 Mar 1879Death Date: 27 Apr 1946Birth Place: OTHER COUNTRYDeath Place: SACRAMENTOSocial Security number: 570106817mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Søreide

Takk Øystein!!! Det ser ut til at vi endelig har fått vite hvor Lars ble av . I følge mine opplysninger ble Lars Olai Haktorsen Søreide født 10.03.1879, og dette samsvarer for godt til at det kan være en tilfeldighet. Er det mulig å finne ut om han var gift og hadde etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.