Gå til innhold
Arkivverket

[#14369] Familien Strand, Trondheim


Gjest Torunn Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Berg

Jeg søker anene til Ane Regine Strand (f. ca 1826) i Trondheim. Hun var gift med Erik Nikolaisen Berg (f. ca 1825) fra Rendalen, og de var bosatt i Trondheim. I 1801-tellinga har jeg funnet en Hans Strand (f. 1791) som kanskje kan være Ane Regines far (utfra oppkallinger). Hans Strand har trolig en styrmann Erich Strand (f. 1749) som far. Noen som kjenner til disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Har ikke så 'nye' kirkebøker fra Trondheim, men litt fra Øvre Rendalen;Erik, født 09.08.1825 på Berger (Øvre Rendalen), døpt 11.09.1825, 'uekte' sønn av ungkar, tjener Nicolai Estensen og Marit Pedersdatter Berger (begges 1ste leiermål) (Rendal Mini 3 1814-1828 2/6 p.18)Konfirmert i Øvre Rendalen 03.10.1841, Erik Nicolaysen, født Berger 1825, Aug. 9, Nicolay Estensen og Marit Pedersdatter (Rendal Mini 4 1828-1852 6/11 f.186 no.8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn Berg

Takk. Jeg har allerede oversikt over en god del av ætta til Erik Berg i Rendalen. Det er imidlertid denne Strandslekta som volder meg bry. Ane Regine var født i Trondheim, og jeg prøver å finne en link mellom henne og Strandfamilien jeg fant i 1801 tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.