Gå til innhold
Arkivverket

[#14375] Hvilken Sandsvær-bok har noe om Efterlød / Aadalen ?


Gjest Alf E. Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf E. Andersen

Hei ! For å lette arbeidet til mitt lokale bibliotek , håper jeg noen kan hjelpe meg. Jeg har sett at det er utgitt 8 Gårds- og slektshistorier+ en bygdebeskrivelse om Sandsvær. Jeg er altså interessert i den/ de som omhandler Efterlød og gården/plassen Aadalen. Der bodde en forfar- Søren Andersen i 1865 med sin familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Efteløt er et sogn og omhandles i 'Sandsværs historie' i bind 4 og 5, Aadalen, (under Omholt) i bind 3. Jeg har samtlige bind, så hvis det er noe jeg skal finne ut for deg, så bare spør. Jeg har også en god kirkebøker fra sandsvær.Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf E. Andersen

Hei! Takk Inger ! Kan du finne fødselsdag for Anders Sørensen for meg ? FT 1875 er han født i 1833 . Han har en bror som heter Ole Sørensen- det var slik jeg fant foreldrene Søren Andersen (F.1801) og Aase M. Jørgensdtr. (F.1809) Takknemlig hvis du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger hagen

Hei Alf Jeg har dessverre ikke kirkebøker som dekker det aktuelle årstallet for Anders` fødsel. Jeg har imidlertid funnet hans konfirmasjon 20.okt. 1848 i Efteløt hovedkirke. Under kolonnen for alder står det bare: 24/9 14 år. Da tolker jeg det dithen at han er født i 1834.Hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Holte Rosenkilde

Alf!Jeg har en kone som stammer fra Anders' bror Hans Jørgen. Gi meg en email-adresse, så tror jeg nok jeg kan hjelpe deg.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.