Gå til innhold
Arkivverket

[#14381] Oppslag i kirkebok for Næs,Romerike -døpte 1850-1860 ?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til kirkeboken for Næs, Romerike i Akershus , så trenger jeg hjelp til å finne en dåp rundt 1854.Otto Henriksen skal angivelig være født i Næs 1854.Den 15.05.1881 døper han og hans hustru Hilde Marie Johannessen sitt første barn i Grønland kirke,Jørgen Bertram Henriksen.Se forøvrig innlegg nr. 13411 og 13655.Hilde og hennes foreldre ble funnet i 1865-tellingen på Bakken under Holt i Ullensaker.Trolig er hennes foreldre døde i 1875.Jeg har fått fastslått av Byarkivet i Oslo at Otto og Hilde ikke giftet seg i Grønland Kirke.Kanskje giftet de seg i Ullensaker , eller en annen kirke i Oslo.For å finne Ottos opphav er det kanskje lettere å finne dåpen hans i Næs enn å finne hvor Otto og Hilde giftet seg.Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Et par tilleggsopplysninger.Hilde Maries mor , Henrikke Paulsdatter var født 1833 i Udenæs sogn i Næs.Det samme var søsteren Gina som ble født i 1856.Kanskje Otto kom fra samme område. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.