Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#14381] Oppslag i kirkebok for Næs,Romerike -døpte 1850-1860 ?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til kirkeboken for Næs, Romerike i Akershus , så trenger jeg hjelp til å finne en dåp rundt 1854.Otto Henriksen skal angivelig være født i Næs 1854.Den 15.05.1881 døper han og hans hustru Hilde Marie Johannessen sitt første barn i Grønland kirke,Jørgen Bertram Henriksen.Se forøvrig innlegg nr. 13411 og 13655.Hilde og hennes foreldre ble funnet i 1865-tellingen på Bakken under Holt i Ullensaker.Trolig er hennes foreldre døde i 1875.Jeg har fått fastslått av Byarkivet i Oslo at Otto og Hilde ikke giftet seg i Grønland Kirke.Kanskje giftet de seg i Ullensaker , eller en annen kirke i Oslo.For å finne Ottos opphav er det kanskje lettere å finne dåpen hans i Næs enn å finne hvor Otto og Hilde giftet seg.Kan noen hjelpe meg med dette? Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Et par tilleggsopplysninger.Hilde Maries mor , Henrikke Paulsdatter var født 1833 i Udenæs sogn i Næs.Det samme var søsteren Gina som ble født i 1856.Kanskje Otto kom fra samme område. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.