Gå til innhold
Arkivverket

[#14387] Dåp i Farsund 1852-1855


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg håper på hjelp fra noen som har tilgang til Døpte i Farsund i nevnte tidsrom. Det gjelder 1: Ambrosia Bolette Sophie Aamodt, f. 24.02.1852 (1853??)i Farsund. I 1865-tellingen er hun oppført som pleiedatter hos en familie i Farsund. (Er navnene riktige?) 2: Gabriel Joachim Aamodt, f. 1855 i Farsund og død samme år.Det jeg ønsker bekreftet er om disse to var barn av Emanuel Lund Aamodt (f. 1820) og Elisabeth Sophie Lund (f. 1827). Familien bodde i Lyngdal i 1865 og resten av barna er født der.Med hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Pedersen

Fra kirkeboka for Farsund 1847-1863 (MINI A-4): 1. Døbte 1853: [Født] 24de Febr; [Døpt] 5te Maj; Ambrosia Bolette Sofie Georgine; [Foreldre] Kjøbmand Emanuel Lund Aamodt og Elisabet Sophie født Lund af Farsund 2. Døbte 1856: [Født] 6te Aug.; [Døpt] [Dato mangler; Merknad: Hjemmedøbt 15/8 56 af Kateket Pedersen]; Gabriel Joakim Lund; [Foreldre] Kjøbmand Emanuel Lund Aamodt og Elisabet Sophie født Lund af Farsund Dessuten: Døbte 1854: [Født] 20de Juni; [Døpt] 30te Juli; Kristen Toren; [Foreldre] Kjøbmand Emanuel Lund Aamodt og Elisabet Sophie født Lund af FarsundBegravede og Dødfødte 1856: [Dødsdag] 16de Aug. [begravelses-Datum] 22de Aug.; Kjøbmand E.L.Aamodts Barn Gabriel Joakim Lund Aamodt; 10 Dage; FarsundVennlig hilsenOddvar P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Tusen takk for hjelpen! Det var denne bekreftelsen jeg trengte for å komme videre!!Vennlig hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.