Gå til innhold
Arkivverket

[#14433] Kirkebøker fra ca. 1875-1900 i Steinkjær, N. Trøndelag


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

God kveld alle sammen!Lurer på om det er noen som har tilgang på kirkebøkene for Steinkjær 1875-1900 og har anledning til å hjelpe meg?Marie Nicoline Mortinusdtr. Bye f. 9 Okt.1852 i Trondheim (min oldemor), men vokste opp i Levanger/Sparbu/Steinkjær. Foreldr: Kjerstine Nilsdtr. Skaaraas og Mortinus Olsen Bye som døde i Levanger 1855 Kjerstine ble gift for andre g.m. Edvard Andersen Hervik i Steinkjær.Marie Nicoline fikk en datter: Martine Kristine Henriksdtr. f. 11 Okt. 1874 i Steinkjær.(min farmor)Fikk avslag fra statsarkivet om hjelp, dessverre er det ikke lagt ut 1875 tell. for Steinkjær.Det jeg lurer på er om Marie Nicoline har giftet seg eller flyttet?Martine Kristine kan ha konfirmert seg ca. 1888, hva det står om foreldrene i kirkeboken?Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Bente!Takker så mye for svar og råd. Har prøvd forslaget ditt, men får bare fram når Marie Nicoline ble født og døpt. Mulig jeg ikke har forstått hvordan man kan gå videre i søket. Ha en fin dag Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

hej jeg har fundet hende her i 1865 tællingenMarie Mortinusdatter ug Tjenestepige 1852 Frostens Prgj. måske er det hende?hilsen Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei igjen Bente!Den Marie du har funnet er født i Frosten, mens min Marie var født i Trondheim. Marie sin mor giftet seg på nytt og bosatte seg i Steinkjær/Sparbu Har tidligere funnet Necoline Marthinusdtr. 14 år i 1865 som gjæter på gården Haugen i Sparbu. Hun kan ha tatt sitt mellomnavn først og alderen er 1 år eldre og er født i Trhj. Har vært ute for bytting av navn før.Årstall kan variere litt. Du skal ha tusen takk for at du viser interesse, og vil hjelpe. Skulle du komme over noe annet tar jeg imot alt med takk. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei igjen! Kanskje jeg har vært for kravstor når det gjelder hjelp i denne saken.Jeg vet jo at det tar tid å søke igjennom utskrifter fra kirkebøkene over flere år. Hvis noen har anledning, ber jeg om hjelp for året 1888. Konfirmasjon i Steinkjær, N-Trøndelag Martine Kristine Henriksdatter f. 9 Okt. 1874. Foreldr. Henrik Ingebrigtsen og Marie Mortinusdtr. (evt. annet etternavn) På forhand takk Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Jeg var på biblioteket i dag, og så da over konfirmerte i Steinkjer MINI og Steinkjer Egge MINI for åra 1887,1888 og 1889. Jeg fant ikke Martine Kristine Henriksdtr. under konfirmerte. Vet du at hun ble konfirmert på Steinkjer? Eller var det innenfor grensene av nåværende Steinkjer kommune? Jeg kan lete litt mer hvis du har noen tips om hvor. Eldbjørg Lyngstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

God kveld Elbjørg!Beklager at svaret mitt kommer så sent. Takker så mye for at du tar deg tid. Var så sikker på at min farmor var konfirmert i Steinkjær. Heter det Steinkjær Kirke og Mære Kirke?Jeg er ikke kjent på de trakter, så jeg kan ikke fortelle deg noe,for akkurat årene 1874-1897 vet jeg lite om familien på den siden.Det er vel en ny nøtt dette her. Takker deg så mye og er selvfølgelig glad for alt av nye opplysninger. Mvh Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.