Gå til innhold
Arkivverket

[#14434] Marcelia Susanna Rasmusdtr Hegge, 1814 - 1897


Gjest Arild Køhl
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Køhl

Hei ! Søker etter aner til Marcelia Susanna Rasmusdtr Hegge. Hun døde i 1897 i Sparbu, og fødested er i kirkeboka oppgitt å være Trondheim, bygdeboka for Sparbu og Ogndal oppgir Frosta som fødested. I tillegg antyder bydabokforfatteren at hun kan være i slekt med fogdeslekten Hegge. Noen som kan lose meg på rett vei, Frosta eller Trondheim ??mvh Arild Køhl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ved Foreldresøk på Fam.Search:Marcilie Susanna, d. 3/4 1814 i Frosta med foreldre Rasmus Hegge og mor Dorthe Hegge Nikol.Beret Maria, d. 27/4 - 1812 i Leksvik med foreldre Rasmus hegge og Dorthe Juell Nikoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Køhl

Tusen takk for svar, AstridDet virker som dette er de jeg leter etter. Denne Rasmus kan det være sønn av kapelan i Orkdal Ole Hegge og hustru Beret Marie Krenchel som finnes her i 1801: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11634.wc2&variabel=0&postnr=2262&fulle=true&spraak=n>Lenke eller er det noen av disse :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg vil gjøre deg oppmerksom på denne Rasmus, som i 1801 er elev ved latinskolen i Theim:LenkeDen Rasmus Parelius Hegge som du finner i Theim i 1865, var nok ingen 'hvem som helst', siden han og kona bodde i Thomas Angells hus på sine gamle dager.Mvh Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant Rasmus Parelius Hegge (Fam. S.) født 1783 i Orkdal med foreldre Ole Marcussen Hegge og Berit Maria Krenchel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Per Nermo

... og Ole Markussen Hegge (kapellan i Orkdal, sogneprest i Oppdal) (f.ca.1745 ?) må vel være s. av kjøpmann på Hopsjø, Markus Olsen Hegge (død 1746) og Elsebe Catharina Bernhoft (1717-95) ? Elsebe blir i så fall oppkalt gjennom en av Ole og Berit's døtre. Hvem er foreldre til Berit Maria Krenchel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Beret Marie Krenckel, født 1/12 1752, død 3/9 1811, var datter av proprietær til gården Evjen i Ørkedalen, Anton Krenckel, født 21/8 1706, død 21/5 1775, og Anna Schjelderup, født 3/6 1711, død 18/5 1773.Kilde: Stamtavle over slekten Bernhoft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.