Gå til innhold
Arkivverket

[#14437] Ole Clausen Sommer - f. 171o, Røros


Gjest Lars chr. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars chr. Hansen

Ole Clausen Sommer, f. 1710, sønn av Claus Clausen Sommer og Anne Olsdatter Kurås, giftet seg med Karen Olsdatter i 1738. Hun døde tydligvis i barsel da hun fødte Maritte i 1748. Spørsmålet mitt er: hvem giftet Ole Clausen Sommer seg med etter dette, og fikk barna Karen,Peder,Anne og Eva. Karen er i min linje, f. 1751, Røros. Jeg har funnet en Ole Sommer som fiftet seg med anne Olsdatter Spel i 1750, men tror ikke dette er samme Sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

I kirkebøkene bruktes ikke alltid alle navn. Ole kan teoretisk sett opptre som Ole Clausen, Ole Clausen Sommer og Ole Sommer.Da Karen ble døpt i 1751, finner du blant fadrene en Iver Olsen Spel og Ellend Spel. Så du kan ut fra at Ole Cl. Som. og Ole Som. er den samme mann.Jeg har forresten funnet dem under Klavollen i Rørosboka, bind 5 side 304.Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.