Gå til innhold
Arkivverket

[#14447] Feil i database f11640 (folketellinger)


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Jeg går inn på FT 1801 fra Røros og søker etter en gård 'inneheld vol' (dette fordi jeg usikker på stavemåten av første ledd, det siste ledd i navnet er vold/voll). Da får jeg opp denne meldingen nevnt i temaoverskriften. Det samme skjer i FT 1865 for Røros. I landsdekkende søk fungerer det samme søk slik det skal.Siden jeg vet at dere i DA for tiden er underbemannet, så er dette IKKE ment som mas, men som en orientering. Jeg kommer frem dit jeg skal ved å foreta andre søk.Mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg vil melde fra om at denne feilen ser ut til å være av begrenset karakter.Idag har jeg vært inne på Røros 1801 og har prøvd 'inneheld' i flere varianter på en rekke gårdsnavn jeg kjenner navnet på. Alt ser ut til fungere, bare ikke søket 'inneheld vol/vold/old', enda det er en mengde gårder IRøros hvor siste leddet er vold. I Strinden 1801 virker også sistnevnte søk! Mystisk, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.