Gå til innhold
Arkivverket

[#14464] Rudolph Karlsen døpt i Østre Aker 1906 Hilmar Karlsen døpt i Østre Aker/Moss?


Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Min bestefar hadde bare eldre søsken. Jeg 'mangler' to av de.Rudolph ble døpt i Østre Aker kirek 02.09.1906 og født: 11.05.1906. Opplysningene har jeg fra konfirmasjonen i Rakkestad. Ettersom jeg antar at Hilmar, som var en annen bror av min bestefar, er født og døpt mellom 1902 og 1909 så er det en stor mulighet for at han også er døpt i denne kirken. Jeg har ikke sett noen mikrofilmkort for denne perioden, men er det noen som har tilgang på disse og kan lese de for meg?Det kan være at Hilmar er døpt i Moss, men jeg har sett igjennom disse og kan ikke finne han.Hansine og Johan August bodde i Moss i 1900, og har døpt en pike i 1901 i Moss, men jeg har ikke funnet dem utflyttet.Foreldrenes navn: Johan August Karlsen/Karlson/ F: 1876 og Hansine Andersen(Andersdatter) F: 1869Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Torunn C Ludvigsen

Prøver meg igjen, og lurer på om det er noen der ute som har tilgang på de aktuelle kirkebøkene? Eventuell annen informasjon om de aktuelle personene mottaes også med takk!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Rudolph er døpt Rudolph Arthur (men det visste du kanskje), datoene er riktige. Faren er fyrbøter og de bodde på Grorud arbeiderbolig.Samme kirkebok som Rudolph er oppført som konfirmert, finner du Hilmar Leonard konfirmert og oppført som født på Grorud 19.01.1904 og stadfestelse av hjemmedåp 24. juli.Og han står i Østre Aker Mini 10 1895-1912 6/8 f.152 no.72. Han er døpt Leonard Hilmar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

hei!Nei, jeg visste ikke at Rudolph hadde Arthur som mellomnavn...Var det ikke noe opplysninger om faddere ved dåpen? Var det kanskje ikke skrevet inn?Visste heller ikke at Tippoldefar hadde vært fyrbøter... Morsomt å vite iallefall!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Torunn C Ludvigsen

Har nå funnet Hilmer Leonard i kirkeboken i Rakkestad i tillegg til en søster som heter Dagny.Et spørsmål, på de mikrofilmene jeg har sett på fra Rakkestad, så finner jeg ikke inn- og utflyttede fra Rakkestad på mikrofilmen fra 1908-1922. Er det noen som vet hvorfor evt. disse listene ikke er med på filmen?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hei Geir... Lurer på om det var noen faddere ved dåpen til Rudolf og Leonard Hilmar? Eller var det ikke plass til faddere i Oslo?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hvis noen andre har tilgang på disse kirkebøkene, så er jeg naturligvis glad for å høre fra dere !(se innlegg (3) )Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jeg har funnet det som er i Rakkestad. Det var mere det som sto i kirkebøkene på Grorud jeg var ute etter.Men takk for linken Laila!Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.