Gå til innhold
Arkivverket

[#14476] Helene Hansdatter, gift Nilsen, Hønefoss


Gjest Harald Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald Sørensen

Hun er født 12.2.1830, Modum Prgj, død i Hønefoss 1920. Gift med Nils Petter Nilsen. Hennes yrke/utdannelse var jordmor.Jeg søker opplysninger om henne og hennes bakgrunn (foreldre, bosted som barn m.m.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen
LenkeDu har minst 2 Helene født i Modum i 1830: FS-VRI: Hellene 12/2-28/2 1830 Modum, foreldre Hans Hansen og Marja Pedersdt.--Helene 25/3-9/4 1830 Modum, foreldre Hans Hansen og Inger Aslesdt.Gift 31/12 1861 Norderhov Niels Peter Nilsen og Helene Hansdt., far Hans Hansen.De fikk minst 6 barn, alle døpt i Norderhov 1862,64, 66, 68, 72, 73.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Sørensen

Hei Berit. Jeg har noen spørsmål: Den Helene jeg er på jakt etter mener vi er født 12.2 (Det er det vi får oppgitt hos familien!!!!.) Giftermålet må vel være rett, da Niels Peter er aktuelt navn. Du henviser til at de minst fikk 6 barn, alle døpt i Norderhov, mens de bodde i Hønefoss !!!!! (jfr, folket. 1865). Har du også ytterligere info både om slekten til Helene f. 12.2. og til ovennevnte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei. De opplysningene jeg fant kom fra Familysearch, og må derfor også sjekkes mot kirkebok da de ikke alltid er helt å stole på.Ang. Hønefoss så fant man vel den under Norderhov/Nordrehaug kirke som alle andre kirker der i området. Jeg vet ikke når Hønefoss ble utskilt. Så de kunne godt bo i Hønefoss, men være oppført i kirkeboka for Norderhov.Ellers vet jeg desverre ikke stort annet om 12/2 Helene enn at foreldrene iflg. FS(Familysearch) ble gift 5/1 1830 Modum. (Hans og Marja)Barn av Hans og Marja/Mari/Maria, alle døpt i Modum:Hellene 12/2-28/2 1830----Peder 3/2-17/3 1833----Hans 28/2-15/4 1836----Anne Dorthea 18/4-6/6 1839----Thrine 7/10-26/12 1845----Truls 21/11-26-12 1849.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Harald Sørensen

Berit (eller andre). Kan dere hjelpe meg med barna til Nils Petter Nilsen og Helene Hansdatter. Jeg har registrert følgende: Paul , Marie, Dorthea f.1868, Niels f 1861 og Hansine f ca 1864.Hvordan kan jeg sikre meg at Helene, som jeg har fått oppgitt fra familien er f. 12.2. 1830, er rett Helene (datter av Hans Hansen og Marja Pedersdatter. Og i så fall hvem var disse (bosted m.m.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.