Gå til innhold
Arkivverket

[#14483] hvor ligger BORSA - Sør Trøndelag?


Gjest Lars chr. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars chr. Hansen

Har fått opp fødested BORSA, Sør trøndelag som fødested for 2 av mine mulige aner på Family Search. Hvor er dette, og hvilket sted skal jeg bruke som søkested for FT 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Kvam

Børsa prestegjeld lå under Byneset før 1800, er litt usikker på eksakt tidsepoke. Byneset ligger på andre siden av fjorden for Børsa retning Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ifølge DIS - Norges genealogiske ressurser (et utmerket hjelpemiddel) må du til Ørkdal (Orkdal) i 1801.Du finner lenken til DIS - Norges g. r. under Nyttige lenker her i DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

hei. Har et lite tips, det bor en kar på det stedet som heter Arnold Bakken. Han har skrevet bok om slekter derfra, kanskje det er en link?øvre skoglykkja 24 7353 Børsa tlf 72 86 31 08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

Lars Chr. Hansen. Hva er du ute etter? (Borsa = Børsa) Jeg har bygdebøkene for området og kan slå opp for deg. Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars chr. Hansen

Hei Er ute etter en Ole Andersen Rian, f. 1789 i Børsens Præstegjeld. Han giftet seg(etter mine notater) med Ragnild Tørresdatter,f 1799 i Strinden. De fikk datteren Trine Jensine Rian som er min tippoldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars G. Hukkelaas

På side 351, under garden: Nygarden på Ner-Rian, finner jeg: Ola Anderson f. 1790, flytta til Trondheim. Dette kan være riktig person da hans kone var fra Strinden. Ola var no. 6 av foreldrenes 8 barn. Foreldre: Anders Evensen f. 1754 d. 1808 og kone Guru Jonsdtr. Einrønningen f. ca.1752 d 1815. Hvis dette er av interesse kan jeg scanne inn sidene og sende deg, hvis du legger ut din E-mail adr. Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.