Gå til innhold
Arkivverket

[#14494] Bergen - Ole Andreas Johnsen og kone Janniche. Når døde de? 1833-???


Gjest Øystein D. Stiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein D. Stiansen

Søker etter dødsfallene/begravelsene til følgende to personer:Janniche Christiansdatter Spohn, født 26.03.1797 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=2doep1668&variabel=0&postnr=16665&fulle=true&spraak=n>LenkeHun ble gift den 17.11.1816 i Korskirken med Ole Andreas Johnsen. LenkeHan var født den 17. desember 1794, døpt i Korskirken 26. desember 1794 LenkeDe får åtte barn, hvorav den siste er født i 1833. De må slik ha dødd etter det tidspunktet. Sognet opplyses da å være Nykirken. LenkeNår døde disse to? Jeg lurer på om jeg skal skaffe meg briller, for jeg finner de ikke...Dette kan være Janniche's dødsfall, men jeg er usikker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein D. Stiansen

Hmmm... Ser det at det dødsfallet jeg trodde var Janniche, ikke kan være henne likevel, siden det er et ganske stort avvik i fødselsårene (1786 og 1797).Er det noen som kan hjelpe meg med å finne disse to?mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg har en del opplysninger om Ole Andreas og Janiche, hvis du har en mailadresse så kan jeg sende deg alt hva jeg har av info. Ole Andreas har jeg funnet død 10.09.1849 Nordnessmuget og Janiche død 14.04.1887 Nordnessmuget.Jeg har totalt 10 barn registrert på disse to og en del etterkommere av de igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein D. Stiansen

Hei Solfrid :)Du kan maile meg på følgende adresse:oystein.stiansen@student.uib.noGod påske!mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Øystein Djuv-Stiansen

Kan noen tyde hva som står i første og andre rubrikk på paret viet som nr. 52? Jeg aner ordet 'Nordnæs' når det gjelder Ole Andreas Johnsen, og har en mistanke om at disse personene bor i 24 rode, hus nr 100.LenkeØystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Djuv-Stiansen

Prøve å lage riktig link til Korskirkens Kirkebok Bergen, viet 17 November 1816: Ole Andreas Johnsen og Janniche ChristiansdatterLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Djuv-Stiansen

Takk Vibeke!Jeg prøver optimistisk en gang til etter å ha fulgt oppskriften.LenkeLurer på om noen kan hjelpe meg med å tyde hva som står i første og andre rubrikk på paret viet som nr. 52?Jeg leser ordet 'Nordnæs' når det gjelder Ole Andreas Johnsen, og har en mistanke om at disse personene bor i 24 rode, hus nr 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.