Gå til innhold
Arkivverket

[#14507] Torkild Anfindson Oldre, Vang, Valdres, f. 1788 -kven var kona Ragnhild Andersd?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Torkild Anfindson Oldre, fødd i Vang, Valdres kring 1788, gifte seg (uvisst kvar eller kva tid) med ei Ragnhild Andersdotter, men bygdeboki for Vang har ingen kunnskapar om opphavet hennar!Me kjenner til ein son Anfind Torkildson (1823-1886), f. i Vang, som sidan var lærar, først i Hafslo (Luster) i Sogn og sidan på Austre Toten!No er kista til Ragnhild Andersdotter dukka opp i Amerika. Ho er rosemåla og bér årstalet 1810. Ifølgje Nils Ellingsgard vart denne kista måla anten i Hemsedal eller i Vang i Valdres, og kunstnaren har mest truleg vore Christen Paulson Hulbak frå Hemsedal (1755-1826).Men kven var Ragnhild? Ho var truleg fødd kring 1790/1795. Sidan bygdeboki for Vang ikkje kjenner opphavet hennar, kan ho ha vore frå Hemsedal?Ikkje veit me heller kvar det vart av Torkild og Ragnhild. Dei er tydeleg ikkje vigde i Vang, og sonen Anfind var einaste barnet fødd i Vang!Kan nokon hjelpa meg?På førehand hjarteleg takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Grethe Flood

Hei Lars!Tillater meg å børste støv av et gammelt tema, som kanskje allerede har fått svar på! Men kan dette være giftermålet til Torkild og Ragnhild - 3. juli 1822 i Vang? - jf. Oppland fylke, Vang, Klokkerbok nr. 2 (1814-1889), Ekteviede 1822-1823, side 201, nr. 10 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9397&idx_id=9397&uid=ny&idx_side=-165>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpen til sønnen Anfind i 1823 - Oppland fylke, Vang, Ministerialbok nr. 3 (1809-1831), Fødte og døpte 1823, side 92-93. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9395&idx_id=9395&uid=ny&idx_side=-47>Lenke Permanent bildelenke: LenkeBlant fadderne finner jeg en Anders Andersen Qvam, og grunnen til at han muligens kan være av interesse, er at det ble døpt ei Ragnhild Andersdatter i Vang 12.5.1782, som var datter av Anders Qvam og Marit Jøgersdatter - Oppland fylke, Vang, Ministerialbok nr. 1 (1730-1796), Fødte og døpte 1782, side 268-269. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke.I 1801 finner jeg husmannen Anders Syversen og kona Marit Jøgersdatter bosatt på Wangs prestegård med flere barn, blant annet sønnen Anders Andersen på 12 år og datteren Anne Andersdatter på 5 år Lenke. En av de andre fadderne til Anfind Torkildsen, døpt 1823, het Ane Andersdatter… Den eldste datteren til husmannsfolket på prestegården var Marit på 23 år og den eldste sønnen var Syver på 16 år. Datteren Ragnhild ville være 19-20 år gammel i 1801, og i folketellingen finner jeg ei Ragnhild Andersdatter, 19 år, som var tjenestejente på Stejle i Wang – kan det være ”din” Ragnhild?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Anfind ble konfirmert i Vang i 1837, så det skulle kanskje tyde på at foreldrene fremdeles bodde der? - Oppland fylke, Vang, Ministerialbok nr. 5 (1831-1845), Konfirmerte 1837, side 92: LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vel vielsen til Anfind i Hafslo i 1855 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=7&filnamn=HAFSVI&gardpostnr=2300&merk=2300#ovre>Lenke.Ser at Anfind og Anna hadde en datter til dåpen i Hafslo i 1856 Lenke og to sønner til dåpen i Hafslo med samme navn i hhv 1858 Lenke og 1861 Lenke og at eldste Torkild Andreas døde i 1859 LenkeHer er vel familien i Østre Toten i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for fine og nyttige opplysningar om denne huslyden. Det var særleg godt å få opphavet hennar Ragnhild på plass.Eitt problem står att når det gjeld Anfind og Anna! Eg tek med eit utdrag av manuskriptet mitt:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Anfind og Anna Torkildsen flytte i 1861 til klokkargarden Hovsgard på Austre Toten etter at Anfind i 1860 vart tilsett som lærar og kyrkjesongar der. Parfolket vart buande på Austre Toten til dei i 1886 flytte til Maridalen i Vestre Aker, no ein del av Oslo, der Anfind d. 24.12.1886. Anna Larsdotter d.¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar? – ikkje funne i Vestre Aker før 1901!)~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Dotteri Ragnhild Marie (1856-1920) vart gift med Peder Tallaksen (1843-1912), forstandar i Frikyrkja i Christiania. Kanskje mor hennar vart gravlagd derifrå??Eg har forresten heller ikkje funne vigsli til Ragnhild Marie og Peder Tallaksen...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.