Gå til innhold
Arkivverket

[#14527] Foreldre til Johanne Klausdtr. Krakken (Solund)


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Ifølge Solund bygdebok er Johanne Klausdtr. Krakken g. 1900 med Karl Henriksen Leknessund.I f.t. 1900 er dei her [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01412&variabel=0&postnr=676&fulle=true&spraak=n>LenkeVed søk i Fylkesarivet i SF finn eg Karl:Carl Mathias Henriks. Leknesund, f. 17.12.1872 LenkeVed søk etter Johanne finn eg dette alternativet - LenkeOg forldra hennar sitt gifte er då truleg dette -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Foreldre til Johanne?:Claus Rasmuss., Handalen og Brita Endred., HandalenVigselsdato 11.4.1871Bustad Handalen Handalen Bustad i prestegjeld Hyllestad Hyllestad Yrke gaardmandsøn - Fødselsår 1843 1838Fødd i prestegjeld Ladvig Hyllestad Fødestad Handalen Handalen Ekteskapsnr. 1 1*******Kan det vere denne?Claus Rasmuss., f. 31.1.1843 Lavik prestegjeldFar Rasmus Clauss. Bøe Far's bustad Far's yrke grdm.Mor Kari Hermundd.*******Rasmus Clauss., Bø og Kari Hermundd., BøVigselsdato 22.6.1834Bustad Bø Bø Bustad i prestegjeld Hyllestad Hyllestad Yrke drengk. Fødselsår 1806 1808Fødd i prestegjeld Hyllestad Lavik Fødestad Bø Bø Ekteskapsnr. 1 1*******Rasmus Klauss. Bø, Hyllestad prestegjeldd. 18.9.1875Yrke gaardmand, gift mand Gift g Fødd 1805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Jeg er i Syden og har ikke bygdebøker her, men det er vel rett Rasmus du har funne på Bøe i Hyllestad som var født på Bøe i 1806 og gift 22. juni 1834 med Kari H. født på Bøe i Lavik i 1808. Dette iflg. Fylkesarkivet i S&F. Dei fins på Bøe indre i Hyllestad i 1865-tellingen sammen med sønnene Hermund (28) og Klaus (23). Og det er vel foreldrene til Rasmus vi finner i 1801 på Bøe indre, Klaus og Johanne (fra Lågøy)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Ja, Karl og Johanne var besteforeldrene til kona mi så jeg har data langt bakover på disse to. Kan sende anediagrammene på Epost til deg, men trenger da din Epost adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei Kurt,Eg fant ut av dette så nå har eg kobla saman desse personane med tidligare registreringar i slektsprogrammet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.