Gå til innhold
Arkivverket

[#14529] Ingeborg Wior Roch i Stauanger lehn - Listerlens jordbok 1618


Gjest Knut Fjogstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Fjogstad

Fra Koland gnr. 74 s. 532 i Bjelland Bygdebok hentes følgende:'Kolland. Listerlens jordbok 1618: Kolland iiij huder her udj haffuer Aanund for et brugelig pant 1 1/2 huder 1/2 Engelscher: først haffr. hand 1/2 hud i pant aff Ingeborg Wior Roch i Stauanger lehn, aff Asbiørn Røndell 1/2 hud noch haffuer hand 10 1/2 engelsch tillpant, aff Oluff høye i mandall. Noch eyer hand selff med sine j hud som Tore hage haffuer i pant: Sigbiørn Holvig eyer 1/2 hud med sine Medeyere som och tore hage haffr i pant Knut gitlefos med sine Mey Eyere 2 1/2 Engelscher, och forne Aamund med sine medeyere 6 1/2 engelscher heri eyer Sigmund Kleiff i Mandal med hans børn 1 hud'.Er der noen som kjenner til flere opplysninger om Ingeborg Wior Roch?Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Handelsborger Willum Andersens første kone og barn. Lensmenn og prestefamiliers svogerskap mellom Rogaland og Vest-Agder for 350 år sidenÆtt og Heim 1962: Petrus VALAND

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Mange takk! Man har dessverre ikke den fulle og hele oversikt/innsikt enda over Petrus Valand's verker.Av de øvrige nevnte er muligens Aanund den mest vanskelige å finne ut av?Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Jeg skal la Aanund ligge i denne sammenheng.Jeg må innrømme at Petrus Valand, til tross for at jeg finner en masse gale konklusjoner i hans arbeider, er den som har tilført sørlansgenealpgien mest. Vi kan diskutere hans komklusjoner, men de utallige innformasjoner han har funnet fram til er uvurderlige.For noen år siden kontaktet jeg hans famiie i Egersund for å undersøke om han hadde deponert noe arkivmateriale. Desverre hadde de ikke noe informasjon om det.Det kan være en tråd å forfølge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.