Gå til innhold
Arkivverket

[#14532] Jeg søker fortsatt etter Bendik og Marianne Olssen fra Bergen sine etterkommere?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Bendik og Marianne Olssen fra Bergen sine etterkommere???Er der noen av de hjelpende 'engler' som kan tenke seg å hjelpe meg å finne etterkommerne av denne familien?Dette er hva jeg vet om familien: Bendik Andreas Olssen, f. 1858 i Sandviken, Bergen, død 16.11.1937 og hans hustru var Marianne Johanne Bendiksdatter, f. 1861 i Førde, død 1947 i Bergen. De hadde følgende barn: 1) Annie Bergitte, f. 1887 i Førde, gift i 1907 i SK i Bergen med Karl Emil Henry Petersen, f. 1883 i Halden. 2) Brynjulf Olsen, f. 1890 i Bergen. 3) Bendidus Bernhardus, f. 1892 i Bergen. 4) Borghild Johanne, f. 1895 i Bergen. 5) Arthur, f. 1897 i Bergen.Da Marianne døde i 1947 er, iflg. Yngve Nedrebø, følgende arvinger opplistet: 1) Annie Petersen, 2) Arthur Olsen, død, etterlatt seg døtrene Marthea og Borghild, begge USA, og 3) Borghild Samsonsen, død, og etterlatt seg to barn.Jeg har forsøkt meg på alle mulige søkeplasser, som jeg har tilgang til, men uten å finne hverken de to som reiste til USA eller de to barna til Borghild Samsonsen.Jeg har også snakket med de i slekten som bor i USA og som jeg har funnet, men de kjenner ikke til noen av dem. Muligens er det jeg som ikke har evnene til å leke detektiv!Jeg takker for all den hjelp jeg har fått tidligere og på forhånd for hjelp med dette!Med vennlig hilsen Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Eg har vel ikkje så mykje å bidra med, men eg lurer på om dette kan vera Arthur som emigrer:LenkeSer at farsnavn og fødselsår ikkje stemmer heilt,men det var sopass nær at eg tenkte:kanskje :-)Mvh Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Hjertelig takk skal du ha for ressponsen! Ja, jeg så denne og det kan være han. Men da er det feilskriving av navnet (Farsnavn).Jeg skal se litt mer på hvem han skulle til.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei, Elin. I farten så glemte jeg jo selvfølgelig at Ellis I. ikke går lenger enn til 1924, slik at jeg finner ikke noe manifest på han.Men det store spørsmål er om han ble i USA eller om han kom hjem igjen.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg fant at Bendius reiste den 24.6.1910 fra Bergen til USA som sjømann og på Ellis Island registrert den 30.6.1910 på vei til New York. Men jeg finner heller ikke hans navn på manifestet. Hvorfo Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.